Šifra predmeta:
P12P2
Naziv predmeta:
Pedagoška praksa 2

Školska godina:

2023/2024.

Uslovi pohađanja:

042P2 + 043P2

ESPB:

1

Vrsta studija:

integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski program:

Nastava hemije: 3. godina, zimski semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnik:

dr Vesna D. Milanović Maštrapović
docent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Fond časova:

Nedeljno: (0+0+0)

Ciljevi:

Da studenti sagledaju u realnom kontekstu škole planiranje obrazovno-vaspitne delatnosti.

Ishod:

Studenti povezuju teorijska znanja o različitim nivoima planiranja i različitim planovima za realizovanje obrazovno-vaspitne delatnosti škole.

Oblici nastave:

Predavanja, praksa u školama.

Vannastavne aktivnosti:

Priprema upitnika i protokola za intervju sa zaposlenima u školi o planiranju i saradnji.

Literatura:

Osnovna literatura:

  • Džudit Holenveger, Edina Krompak: Priručnik za nastavnike: Aktivnosti za podršku svim učenicima u školi i učionici, Skoplje, UNICEF, 2018.

Pomoćna literatura:

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Praksa:

100 poena (2 časa nedeljno)

Napomene:

Planiranje obrazovno-vaspitne delatnosti na nivou škole. Informisanje o:

  • donošenju školskog programa na osnovu nastavnog plana i programa (nadležnost školskog odbora);
  • donošenju individualnih obrazovnih planova i programa (nadležnost pedagoškog kolegijuma koju izvodi na predlog stručnog tima za inkluzivno obrazovanje, odnosno tima za pružanje dodatne podrške učenicima);
  • individualizovanom načinu rada (tim koji čine odeljenjski starešina i predmetni nastavnik, stručni saradanik škole, roditelj (staratelj), po potrebi pedagoški asistent i stručnjak van ustanove, na predlog roditelja);
  • donošenju godišnjeg plana rada (utvrđivanje vremena, mesta, načina i nosilaca ostvarivanja programa obrazovanja i vaspitanja) u skladu s školskim kalendarom, razvojnim planom i školskim i vaspitnim programom;
  • obezbeđivanje i podrška ostvarivanju prava učenika, obaveza i odgovornosti (rad odeljenske zajednice i učeničkog parlamenta).

Ispitivanje pomoću upitnika i intervjua zaposlenih u školi o planiranju i saradnji između škole i različitih partnera, o vidovima saradnje sa različitim partnerima iz lokalne zajednice i sa roditeljima.

Uloga nastavnika kao razrednog starešine.