- Obrazovna i naučna delatnost
- Organizaciona i upravljačka struktura
- Zakon o visokom obrazovanju i propisi Fakulteta
- Istorija Fakulteta
- Zbirka velikana srpske hemije
- Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
- Biblioteka
- Izdavačka delatnost HF
- Javne nabavke
- Kontakt informacije (uprava) i kako doći do nas
- Naučnoistraživački rad
Šifra predmeta: 634P2 |
Naziv predmeta: Naučna pismenost |
---|---|
Školska godina: |
2024/2025. |
Uslovi pohađanja: |
Nema uslova |
ESPB: |
8 |
Vrsta studija: |
integrisane osnovne i master akademske studije |
Studijski program: |
Nastava hemije: 3. godina, letnji semestar, izborni (E14P2), naučno-stručni predmet |
Nastavnik: |
dr Dragica D. Trivić |
Saradnik: |
Lidija R. Ralević, master profesor hemije |
Fond časova: |
Nedeljno: četiri časa predavanja + dva časa teorijskih vežbi (4+2+0) |
Ciljevi: |
Da studenti razviju razumevanje šta je nominalna, funkcionalna, konceptualna i proceduralna, i multidimenzionalna naučna pismenost i da razviju kompetencije za razvijanje naučne pismenosti kroz nastavu hemije u osnovnoj i srednjim školama, kao jedne od ključnih kompetencija za celoživotno učenje. |
Ishod: |
Studenti planiraju nastavni proces koji omogućava i podržava razvoj naučne pismenosti učenika osnovne škole i srednjih škola, od identifikovanja istraživačkih pitanja do zaključivanja zasnovanog na naučnim dokazima, razumevanja okruženja, donošenja odluka i preduzimanja odgovarajućih aktivnosti. |
Oblici nastave: |
Predavanja, teorijske vežbe, projekat. |
Vannastavne aktivnosti: |
Domaći zadaci. |
Literatura: |
Osnovna literatura:
Pomoćna literatura:
|
Dodatni materijal: |
|
Nastavne obaveze i način ocenjivanja |
|
Predavanja: |
5 poena (4 časa nedeljno) Program rada: 1. Različite definicije naučne pismenosti. 2. Naučna pismenost kao ključna kompetencija mladih. 3. Naučna pismenost - značaj za aktivan i odgovoran život u savremenom društvu. 4. Naučna pismenost - značaj za profesionalne delatnosti. 5-6. Različiti konteksti za razvoj naučne pismenosti. 7-8. Znanje nauke i znanje o nauci. 9-10. Razvijanje kompetencija za identifikovanje naučnih pitanja, naučno objašnjavanje pojava, korišćenje naučnih dokaza. 11-12. Aktivnosti kojima se podstiče kod učenika interesovanje za nauku. 13-14. Ispitivanje naučne pismenosti kod učenika. 15. Rezultati istraživanja naučne pismenosti mladih i implikacije za nastavnu praksu. |
Teorijske vežbe: |
10 poena (2 časa nedeljno) Program rada:
|
Domaći zadaci: |
15 poena |
Pismeni ispit: |
30 poena |
Usmeni ispit: |
10 poena |
Projekti: |
30 poena Napomene: Različiti konteksti u nastavi hemije kao podrška razvoju naučne pismenosti. |