- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
Шифра предмета: 634P2 |
Назив предмета: Научна писменост |
---|---|
Школска година: |
2024/2025. |
Услови похађања: |
Нема услова. |
ЕСПБ: |
8 |
Врста студија: |
интегрисане основне и мастер академске студије |
Студијски програм: |
Настава хемије: 3. година, летњи семестар, изборни (E14P2), научно-стручни предмет |
Наставник: |
др Драгица Д. Тривић |
Сарадник: |
Лидија Р. Ралевић, мастер професор хемије |
Фонд часова: |
Недељно: четири часа предавања + два часа теоријских вежби (4+2+0) |
Циљеви: |
Да студенти развију разумевање шта је номинална, функционална, концептуална и процедурална, и мултидимензионална научна писменост и да развију компетенције за развијање научне писмености кроз наставу хемије у основној и средњим школама, као једне од кључних компетенција за целоживотно учење. |
Исход: |
Студенти планирају наставни процес који омогућава и подржава развој научне писмености ученика основне школе и средњих школа, од идентификовања истраживачких питања до закључивања заснованог на научним доказима, разумевања окружења, доношења одлука и предузимања одговарајућих активности. |
Облици наставе: |
Предавања, теоријске вежбе, пројекат. |
Ваннаставне активности: |
Домаћи задаци. |
Литература: |
Основна литература:
Помоћна литература:
|
Додатни материјал: |
|
Наставне обавезе и начин оцењивања |
|
Предавања: |
5 поена (4 часа недељно) Програм рада: 1. Различите дефиниције научне писмености. 2. Научна писменост као кључна компетенција младих. 3. Научна писменост - значај за активан и одговоран живот у савременом друштву. 4. Научна писменост - значај за професионалне делатности. 5-6. Различити контексти за развој научне писмености. 7-8. Знање науке и знање о науци. 9-10. Развијање компетенција за идентификовање научних питања, научно објашњавање појава, коришћење научних доказа. 11-12. Активности којима се подстиче код ученика интересовање за науку. 13-14. Испитивање научне писмености код ученика. 15. Резултати истраживања научне писмености младих и импликације за наставну праксу. |
Теоријске вежбе: |
10 поена (2 часа недељно) Програм рада:
|
Домаћи задаци: |
15 поена |
Писмени испит: |
30 поена |
Усмени испит: |
10 поена |
Пројекти: |
30 поена Напомене: Различити контексти у настави хемије као подршка развоју научне писмености. |