- Obrazovna i naučna delatnost
- Organizaciona i upravljačka struktura
- Zakon o visokom obrazovanju i propisi Fakulteta
- Istorija Fakulteta
- Zbirka velikana srpske hemije
- Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
- Biblioteka
- Izdavačka delatnost HF
- Javne nabavke
- Kontakt informacije (uprava) i kako doći do nas
- Naučnoistraživački rad
Šifra predmeta: 631P2 |
Naziv predmeta: Vizualizacija u nastavi hemije |
---|---|
Školska godina: |
2024/2025. |
Uslovi pohađanja: |
Nema uslova |
ESPB: |
10 |
Vrsta studija: |
integrisane osnovne i master akademske studije |
Studijski program: |
Nastava hemije: 4. godina, letnji semestar, izborni (E16P2), stručno-aplikativni predmet |
Nastavnik: |
dr Dragica D. Trivić |
Saradnik: |
dr Vesna D. Milanović Maštrapović |
Fond časova: |
Nedeljno: četiri časa predavanja + četiri časa teorijskih vežbi (4+4+0) |
Ciljevi: |
Da studenti primenjuju principe za kreiranje i korišćenje vizualizacija u nastavi hemije, uz razumevanje ograničenja vizualizacija i mogućih pogrešnih predstava (misconceptions) kod učenika. |
Ishod: |
Studenti planiraju primenu vizualizacija entiteta na submikroskopskom nivou u nastavi hemije kao podršku razvoju konceptualnog razumevanja učenika o strukturi supstanci, za povezivanje submikroskopskog i simboličkog nivoa, uključujući i različita grafička predstavljanja i matematičke modele. |
Oblici nastave: |
Predavanja, teorijske vežbe, projekat. |
Vannastavne aktivnosti: |
Domaći zadaci. |
Literatura: |
Osnovna literatura:
Pomoćna literatura:
|
Dodatni materijal: |
— |
Nastavne obaveze i način ocenjivanja |
|
Predavanja: |
5 poena (4 časa nedeljno) Program rada: 1. Zašto je vizualizacija potrebna u nastavi i učenju hemije. 2-3. Tipovi reprezentacija u nastavi hemije: fenomenološki tip, model tip i simbolički tip. 4-5. Analiza reprezentacija: konceptualno/reprezentativno značenje, intrepresonalno/interaktivno značenje i tekstualno/kompozicijsko značenje. 6-7. Efekti vizualizacija i njihovih kombinacija na konceptualno razumevanje učenika. Razlikovanje reprezentacija i predstavljene stvarnosti. 8. Vizualizacije i reprezentacije – povezivanje submikroskopskog i simboličkog nivoa predstavljanja hemijskih pojmova. 9. Animacije u nastavi hemije. 10. Kombinovanje vizualizacija sa demonstracijom ogleda i laboratorijskim vežbama. 11. Vizualizacije i pogrešne predstave kod učenika. 12-13. Vizualizacija i evaluacija. 14-15. Rezultati iz prakse i istraživanja efekata vizualizacije u nastavi i učenju hemije. |
Teorijske vežbe: |
10 poena (4 časa nedeljno) Program rada:
|
Domaći zadaci: |
15 poena |
Pismeni ispit: |
20 poena |
Praktični ispit: |
20 poena |
Projekti: |
30 poena Napomene: Kako nastavnici hemije mogu efektivno koristiti različite vizualizacije. |