- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
Шифра предмета: 631P2 |
Назив предмета: Визуализација у настави хемије |
---|---|
Школска година: |
2024/2025. |
Услови похађања: |
Нема услова. |
ЕСПБ: |
10 |
Врста студија: |
интегрисане основне и мастер академске студије |
Студијски програм: |
Настава хемије: 4. година, летњи семестар, изборни (E16P2), стручно-апликативни предмет |
Наставник: |
др Драгица Д. Тривић |
Сарадник: |
др Весна Д. Милановић Маштраповић |
Фонд часова: |
Недељно: четири часа предавања + четири часа теоријских вежби (4+4+0) |
Циљеви: |
Да студенти примењују принципе за креирање и коришћење визуализација у настави хемије, уз разумевање ограничења визуализација и могућих погрешних представа (misconceptions) код ученика. |
Исход: |
Студенти планирају примену визуализација ентитета на субмикроскопском нивоу у настави хемије као подршку развоју концептуалног разумевања ученика о структури супстанци, за повезивање субмикроскопског и симболичког нивоа, укључујући и различита графичка представљања и математичке моделе. |
Облици наставе: |
Предавања, теоријске вежбе, пројекат. |
Ваннаставне активности: |
Домаћи задаци. |
Литература: |
Основна литература:
Помоћна литература:
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
|
Предавања: |
5 поена (4 часа недељно) Програм рада: 1. Зашто је визуализација потребна у настави и учењу хемије. 2-3. Типови репрезентација у настави хемије: феноменолошки тип, модел тип и симболички тип. 4-5. Анализа репрезентација: концептуално/репрезентативно значење, интрепресонално/интерактивно значење и текстуално/композицијско значење. 6-7. Ефекти визуализација и њихових комбинација на концептуално разумевање ученика. Разликовање репрезентација и представљене стварности. 8. Визуализације и репрезентације – повезивање субмикроскопског и симболичког нивоа представљања хемијских појмова. 9. Анимације у настави хемије. 10. Комбиновање визуализација са демонстрацијом огледа и лабораторијским вежбама. 11. Визуализације и погрешне представе код ученика. 12-13. Визуализација и евалуација. 14-15. Резултати из праксе и истраживања ефеката визуализације у настави и учењу хемије. |
Теоријске вежбе: |
10 поена (4 часа недељно) Програм рада:
|
Домаћи задаци: |
15 поена |
Писмени испит: |
20 поена |
Практични испит: |
20 поена |
Пројекти: |
30 поена Напомене: Како наставници хемије могу ефективно користити различите визуализације. |