Шифра предмета:
622P2
Назив предмета:
Информационо-комуникационе технологије у настави хемије

Школска година:

2024/2025.

Услови похађања:

Нема услова.

ЕСПБ:

10

Врста студија:

интегрисане основне и мастер академске студије

Студијски програм:

Настава хемије: 4. година, зимски семестар, изборни (E15P2), научно-стручни предмет

Наставник:

др Биљана И. Томашевић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: четири часа предавања + четири часа теоријских вежби (4+4+0)

Циљеви:

Циљ предмета је да студенти развијају дигиталне компетенције које ће им омогућити педагошку употребу информационо-комуникационих технологија за процесе наставе/учења хемије, као и за извођење акционих истраживања.

Исход:

Студенти ће бити оспособљени да:

  • користе интернет ресурсе релевантне за реализацију наставе хемије и усавршавање наставничких компетенција;
  • припремају одговарајуће дигиталне/мултимедијалне наставне материјале;
  • примењују ИКТ у складу са савременим методама наставе/учења, облицима праћења и вредновања ученичких постигнућа и потребама извођења акционих истраживања;
  • примењујући ИКТ у настави хемије омогућe ученицима унапређење дигиталне компетенције као опште међупредметне компетенције.

Облици наставе:

Предавања и теоријске вежбе, семинарски радови.

Ваннаставне активности:

Литература:

Основна литература:

  • R. C. Clark, R. E. Mayer: E-learning and the science of instruction: proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning, 3rd ed., Pfeiffer, An Imprint of Wiley, 2011.
  • J. K. Gilbert, D. Treagust (eds.): Models and Modeling in Science Education, Springer, 2009.
  • Microsoft Digital Literacy, Microsoft Corporation, 2014.

Помоћна литература:

  • Радови из научних часописа који се односе на примену ИКТ у настави.
  • Материјали за предавања.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (4 часа недељно)

Програм рада:

  • Информационо-комуникационе технологије (ИКТ) - значај и примена у образовању.
  • Стицање и развој дигиталних компетенција за професију наставника, ученичких дигиталних компетенција и компетенција за целоживотно учење.
  • Итернет извори као подршка сталном стручном усавршавању наставника хемије.
  • Примена програмских пакета за реализацију различитих облика и метода наставе/учења.
  • Различити начини примене образовних технологија у настави хемије (CAI, CAL, CBT, е-learning, LMS).
  • Примена теорија учења у припреми материјала за учење подржано информационо-комуникационим технологијама.
  • Прикупљање и обрада резултата формативне и сумативне провере знања, ставова и мишљења ученика у акционим истраживањима применом ИКТ.
  • Мултимедијални приступ за реализацију проблемског учења и учења путем открића.

Теоријске вежбе:

10 поена (4 часа недељно)

Програм рада:

  • Циљеви, начини и исходи коришћења база података (KoBSON, SCINDEX).
  • Примена програмских пакета за припрему наставних материјала.
  • Припрема и анализа наставних презентација са становишта теорије когнитивног оптерећења.
  • Избор и припрема садржаја за израду интернет странице (Wix, Weebly).
  • Израда интернет странице (Wix, Weebly).
  • Дидактичка игра и примена ИКТ у њеној реализацији.
  • Праћење и проверање ученичких постигнућа, прикупљање и обрада резултата (Office, SPSS).
  • Школска евиденција (Office).
  • Припрема и анализа примене анимација и симулација у настави хемије.
  • Припрема и обрада видео снимака у настави хемије.
  • Припрема за полагање испита.

Практични испит:

50 поена

Пројекти:

30 поена

Напомене:

Припрема интернет стране.