Školska godina: |
2024/2025. |
Uslovi pohađanja: |
Nema uslova |
ESPB: |
10 |
Vrsta studija: |
integrisane osnovne i master akademske studije |
Studijski program: |
Nastava hemije: 4. godina, zimski semestar, izborni (E15P2), naučno-stručni predmet |
Nastavnik: |
dr Biljana I. Tomašević
docent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd |
Saradnici: |
— |
Fond časova: |
Nedeljno: četiri časa predavanja + četiri časa teorijskih vežbi (4+4+0) |
Ciljevi: |
Cilj predmeta je da studenti razvijaju digitalne kompetencije koje će im omogućiti pedagošku upotrebu informaciono-komunikacionih tehnologija za procese nastave/učenja hemije, kao i za izvođenje akcionih istraživanja. |
Ishod: |
Studenti će biti osposobljeni da:
- koriste internet resurse relevantne za realizaciju nastave hemije i usavršavanje nastavničkih kompetencija;
- pripremaju odgovarajuće digitalne/multimedijalne nastavne materijale;
- primenjuju IKT u skladu sa savremenim metodama nastave/učenja, oblicima praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća i potrebama izvođenja akcionih istraživanja;
- primenjujući IKT u nastavi hemije omoguće učenicima unapređenje digitalne kompetencije kao opšte međupredmetne kompetencije.
|
Oblici nastave: |
Predavanja i teorijske vežbe, seminarski radovi. |
Vannastavne aktivnosti: |
— |
Literatura: |
Osnovna literatura:
- R. C. Clark, R. E. Mayer: E-learning and the science of instruction: proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning, 3rd ed., Pfeiffer, An Imprint of Wiley, 2011.
- J. K. Gilbert, D. Treagust (eds.): Models and Modeling in Science Education, Springer, 2009.
- Microsoft Digital Literacy, Microsoft Corporation, 2014.
Pomoćna literatura:
- Radovi iz naučnih časopisa koji se odnose na primenu IKT u nastavi.
- Materijali za predavanja.
|
Dodatni materijal: |
— |
Nastavne obaveze i način ocenjivanja |
Predavanja: |
10 poena (4 časa nedeljno)
Program rada:
- Informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) - značaj i primena u obrazovanju.
- Sticanje i razvoj digitalnih kompetencija za profesiju nastavnika, učeničkih digitalnih kompetencija i kompetencija za celoživotno učenje.
- Iternet izvori kao podrška stalnom stručnom usavršavanju nastavnika hemije.
- Primena programskih paketa za realizaciju različitih oblika i metoda nastave/učenja.
- Različiti načini primene obrazovnih tehnologija u nastavi hemije (CAI, CAL, CBT, e-learning, LMS).
- Primena teorija učenja u pripremi materijala za učenje podržano informaciono-komunikacionim tehnologijama.
- Prikupljanje i obrada rezultata formativne i sumativne provere znanja, stavova i mišljenja učenika u akcionim istraživanjima primenom IKT.
- Multimedijalni pristup za realizaciju problemskog učenja i učenja putem otkrića.
|
Teorijske vežbe: |
10 poena (4 časa nedeljno)
Program rada:
- Ciljevi, načini i ishodi korišćenja baza podataka (KoBSON, SCINDEX).
- Primena programskih paketa za pripremu nastavnih materijala.
- Priprema i analiza nastavnih prezentacija sa stanovišta teorije kognitivnog opterećenja.
- Izbor i priprema sadržaja za izradu internet stranice (Wix, Weebly).
- Izrada internet stranice (Wix, Weebly).
- Didaktička igra i primena IKT u njenoj realizaciji.
- Praćenje i proveranje učeničkih postignuća, prikupljanje i obrada rezultata (Office, SPSS).
- Školska evidencija (Office).
- Priprema i analiza primene animacija i simulacija u nastavi hemije.
- Priprema i obrada video snimaka u nastavi hemije.
- Priprema za polaganje ispita.
|
Praktični ispit: |
50 poena |
Projekti: |
30 poena
Napomene:
Priprema internet strane. |