Шифра предмета:
P14P2
Назив предмета:
Педагошка пракса 4

Школска година:

2023/2024.

Услови похађања:

042P2 + 043P2 + 601P2

ЕСПБ:

3

Врста студија:

интегрисане основне и мастер академске студије

Студијски програм:

Настава хемије: 4. година, летњи семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадник:

др Весна Д. Милановић Маштраповић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Фонд часова:

Недељно: (0+0+0)

Циљеви:

Да студенти развијају компетенције потребне за преузимање различитих улога и активности у настави хемије према циљевима и исходима у наставним програмима хемије и образовним стандардима.

Исход:

Студенти изводе активности у оквиру техничке припреме часова хемије, планирања и организовања часова под руководством наставника - ментора у школи.

Облици наставе:

Пракса у школама.

Ваннаставне активности:

Избор наставних средстава и огледа према наставним програмима и образовним стандардима.

Литература:

Основна литература:

  1. Наставни програми хемије за основну школу, гимназију и средње стручне школе.
  2. Драгица Тривић, Ратко М. Јанков, Миомир Ранђеловић, Владимир Вукотић, Мирјана Марковић, Ружица Ковачевић, Милан Николић: Образовни стандарди за крај обавезног образовања за наставни предмет Хемија, Министарство просвете РС, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Београд, 2010.
  3. Драгица Тривић, Гордана Поповић, Љубинка Рајаковић, Славица Ковачевић, Драгана Анђелковић, Бранка Антић, Данијела Бјелица-Миловановић, Мирјана Богдановић: Општи стандарди постигнућа за крај општег средњег образовања и васпитања и средњег стручног образовања и васпитања у делу општеобразовних предмета, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Београд, 2013.

Помоћна литература:

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Пракса:

100 поена (6 часова недељно)

Напомене:

Улоге и активности наставника хемије у школи:

  • интеракција и комуникација наставника и ученика у вези са садржајем предмета;
  • формативно и сумативно проверавање у пракси;
  • прилагођавање и подршка у настави хемије.

Опремљеност хемијског кабинета.

Техничка припрема часова хемије (наставних средстава, демонстрационих огледа и лабораторијских вежби).

Планирање и организовање часова у сарадњи са наставником - ментором.