Шифра предмета:
P11P2
Назив предмета:
Педагошка пракса 1

Школска година:

2023/2024.

Услови похађања:

Нема услова.

ЕСПБ:

3

Врста студија:

интегрисане основне и мастер академске студије

Студијски програм:

Настава хемије: 2. година, летњи семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Слађана Д. Анђелковић
редовни професор, Географски факултет, Студентски трг 3/III, Београд

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: шест часова праксе (6)

Циљеви:

Да студенти упознају рад школе и начине регулисања рада, положај, надлежности и улоге свих запослених у школи, релевантна документа за рад школе, процедуре праћења и вредновања рада школе, послове и улоге наставника у школи.

Исход:

Студенти повезују теоријска знања о образовном процесу и образовну праксу у школама, критички анализирају и вреднују квалитет функционисања школе као система, надлежности, улоге, међузависност активности и сарадњу запослених у школи.

Облици наставе:

Предавања, пракса у школама.

Ваннаставне активности:

Припрема упитника и протокола за интервјуе запослених у школи и ученика.

Литература:

Основна литература:

  1. Стандарди квалитета рада образовно-васпитних установа, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Београд, 2010.

Помоћна литература:

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Пракса:

100 поена (6 часова недељно)

Напомене:

  • Упознавање на нивоу школа система основног и средњег образовања и васпитања: принципа, циљева, исхода, стандарда образовања и васпитања, компетенција запослених и компетенција које ученици кроз образовање развијају, начина и услова за обављање делатности основног и средњег образовања и васпитања, врста програма образовања и васпитања, оснивања, организације, финансирања и надзора над радом установа образовања и васпитања.
  • Квалитет образовања и васпитања.
  • Испитивање путем упитника и интервјуа ставова запослених у школи о њиховим надлежностима, улогама, међузависности активности и сарадњи на нивоу школе.
  • Испитивање путем упитника и интервјуа ставова ученика о настави и ваннаставним активностима у школи.
  • Обрада и презентовање прикупљених резултата.
  • Рефлексија на развој компетенција потребних за будуће укључивање у процес образовања и васпитања.