Школска година: |
2019/2020. |
Услови похађања: |
042P1 |
ЕСПБ: |
4 |
Врста студија: |
основне академске студије, интегрисане основне и мастер академске студије |
Студијски програми: |
Хемија: 2. година, летњи семестар, изборни (E12H1), научно-стручни предмет
Биохемија: 2. година, летњи семестар, изборни (E12B1), научно-стручни предмет
Настава хемије: 2. година, летњи семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет |
Наставник: |
др Слађана Д. Анђелковић
редовни професор, Географски факултет, Студентски трг 3/III, Београд |
Сарадници: |
— |
Фонд часова: |
Недељно: три часа предавања (3+0+0) |
Циљеви: |
Припремање студената, будућих професора хемије за васпитно-образовни рад у школама. Упознавање студената са савременим дидактичким моделима који обухватају: дефинисање циљева наставе, педагошке стратегије за реализацију тих циљева, проблеме комуникације и методе евалуације. Развијање ставова и интересовања за продубљивање педагошко-дидактичких знања, интересовања и мотивације за бављење наставничким позивом. |
Исход: |
Након успешно завршеног курса студенти ће поседовати:
развијене компетенције за примену теоријских педагошких и дидактичких знања у планирању, реализацији и евалуацији васпитно-образовног рада;
развијену способност за критички и стваралачки приступ у наставној пракси;
квалитетну основу за даље педагошко-дидактичко и методичко образовање, истраживање и професионални развој. |
Облици наставе: |
Интерактивни, кооперативни облици рада, предавања, пројекат - истраживање праксе, презентације. |
Ваннаставне активности: |
— |
Литература: |
Основна литература:
- Зборник одабраних текстова који прати програм и који се сваке године обнаваља сходно појави вредних педагошких дела и резултата истраживања.
- Ј. Ђорђевић, Н. Трнавац: Педагогија, Научна књига, Београд, 2010.
Помоћна литература:
- H. Gudjons: Педагогија - темељна знања. Загреб, Educa, 1994. (стр. 171-204)
- W. Glasser: Наставник у квалитетној школи. Загреб, Educa, 1999. (стр. 27-38, 79-84)
- C. Kyriacou: Темељна наставна умијећа. Загреб, Educa, 2001. (стр. 51-67)
- E. Terhart: Методе поучавања и учења. Загреб, Educa, 2001. (стр. 121-182)
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
Предавања: |
10 поена (3 часа недељно)
Програм рада:
- Васпитање као најшири педагошки процес и појам, основне карактеристике развоја васпитања и педагогије.
- Могућности и границе васпитања.
- Циљ и задаци васпитања – конкретизација циљева и задатака васпитања према подручјима развоја и странама васпитања.
- Опште методе и средства васпитања.
- Школа и школски систем, развој, критике, врсте школа, структура васпитно образовних активности школе.
- Школа и њено окружење, васпитање у породици, васпитање у слободном времену, друштвене и слободне активности ученика васпитни значај средстава масовног комуницирања.
- Актери образовања и њихове улоге, поја полажај и улога, социјална и образовна интеракција у самој школи, отвореност школе према локалном и глобалном окружењу.
- Улога наставника, шта је одређује, карактер улоге наставника, улога наставника у настави, улоге наставника у односу на наставни програм, улога наставника у односу на облике и методе рада, улога наставника у односу на ученике – индивидуализација рада, улога наставника у односу на одељење као групу, улога наставника у сарадњи са ученичким родитељима – интегрисање развојних контекста, улога наставника у школи, рад у наставничком вечу и стручним активнима, учешће у социјално - културним програмима школе, рад у професионалним организацијама, стручно усавршавање и целоживотни професионални развој.
- Улога ученика, педагошка интеракција: међузависност активности ученика и активности наставника, квантитативни аспекти педагошке комуникације, дисциплина.
- Структура наставног процеса.
- Наставни час, појам, етапе, типологија, различити структурни модели, артикулација наставе, врсте наставе.
- Планирање и припремање васпитно-образовног рада, курикуларни приступ у процесу планирања, и програмирања.
- Захтеви савременој настави: проблемско и контекстуално сазнавање, холистички приступ, конструкти школског учења (учење путем решавања проблема, кооперативно учење, искуствено учење, пројектни приступ, интегративно учење, рад са ученицима са посебним потребама.
- Праћење, вредновање и оцењивање ученичкој напретка.
- Сарадња породице и школе.
- Савремени захтеви педагогије: интеркултурална педагогија, еколошка педагогија.
|
Семинарски радови: |
5 поена |
Усмени испит: |
70 поена |
Пројекти: |
15 поена |