Шифра предмета:
042P1
Назив предмета:
Психологија

Школска година:

2019/2020.

Услови похађања:

Нема услова.

ЕСПБ:

4

Врста студија:

основне академске студије, интегрисане основне и мастер академске студије

Студијски програми:

Хемија: 1. година, летњи семестар, изборни (E11H1), академско-општеобразовни предмет

Биохемија: 1. година, летњи семестар, изборни (E11B1), академско-општеобразовни предмет

Хемија животне средине: 1. година, летњи семестар, изборни (E11S1), академско-општеобразовни предмет

Настава хемије: 1. година, летњи семестар, обавезни, научно-стручни предмет

Наставник:

др Оља С. Јовановић Милановић
доцент, Филозофски факултет, Чика Љубина 18-20, Београд

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: три часа предавања (3+0+0)

Циљеви:

Да се усвајањем одређених знања из развојне,педагошке и социјалне психологије кандидати оспособе за квалитетно вођење средњошколске и основношколске наставе.

Исход:

Кандидати ће располагати основним знањима о карактеристикама адолесцената и проблемима у прилагођавању ових, учењу и стицању знања, групном раду у школској средини и управљању разредом, карактеристикама наставника и дидактичкој комуникацији. Кандидати ће такође стећи основна знања о психолошким аспектима учења помоћу медија, стресу и школском (не)успеху, педагошко-психолошкој дијагностици, саветовању и евалуацији.

Облици наставе:

Предавања и семинарски радови.

Ваннаставне активности:

Литература:

  • А. Божин: Психологија - одабране теме за будуће наставнике, Географски факултет, Београд (књига ће бити објављена до маја 2013. год)
  • V. Vizek Vidović, M. Rijavec, V. Vlahović-Štetić, D. Miljković: Psihologija obrazovanja, IEP: VERN, Zagreb, 2003.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (3 часа недељно)

Програм рада:

Психологија као наука. Методе психолошког истраживања. Основни појмови и проблеми развојне психологије. Животни циклус. Адолесценција и проблеми у прилагођавању адолесцената. Учење и стицање знања. Социјално-психолошки аспекти групног рада у школи и управљање разредом. Психологија наставника. Психолошки аспекти дидактичке комуникације. Учење помоћу медија. Стрес у школи. Школски успех. Педагошко-психолошка дијагностика и саветовање. Евалуација.

Домаћи задаци:

30 поена

Усмени испит:

60 поена