Šifra predmeta:
042P1
Naziv predmeta:
Psihologija

Školska godina:

2019/2020.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

4

Vrsta studija:

osnovne akademske studije, integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski programi:

Hemija: 1. godina, letnji semestar, izborni (E11H1), akademsko-opšteobrazovni predmet

Biohemija: 1. godina, letnji semestar, izborni (E11B1), akademsko-opšteobrazovni predmet

Hemija životne sredine: 1. godina, letnji semestar, izborni (E11S1), akademsko-opšteobrazovni predmet

Nastava hemije: 1. godina, letnji semestar, obavezni, naučno-stručni predmet

Nastavnik:

dr Olja S. Jovanović Milanović
docent, Filozofski fakultet, Čika Ljubina 18-20, Beograd

Saradnici:

Fond časova:

Nedeljno: tri časa predavanja (3+0+0)

Ciljevi:

Da se usvajanjem određenih znanja iz razvojne,pedagoške i socijalne psihologije kandidati osposobe za kvalitetno vođenje srednjoškolske i osnovnoškolske nastave.

Ishod:

Kandidati će raspolagati osnovnim znanjima o karakteristikama adolescenata i problemima u prilagođavanju ovih, učenju i sticanju znanja, grupnom radu u školskoj sredini i upravljanju razredom, karakteristikama nastavnika i didaktičkoj komunikaciji. Kandidati će takođe steći osnovna znanja o psihološkim aspektima učenja pomoću medija, stresu i školskom (ne)uspehu, pedagoško-psihološkoj dijagnostici, savetovanju i evaluaciji.

Oblici nastave:

Predavanja i seminarski radovi.

Vannastavne aktivnosti:

Literatura:

  • A. Božin: Psihologija - odabrane teme za buduće nastavnike, Geografski fakultet, Beograd (knjiga će biti objavljena do maja 2013. god)
  • V. Vizek Vidović, M. Rijavec, V. Vlahović-Štetić, D. Miljković: Psihologija obrazovanja, IEP: VERN, Zagreb, 2003.

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (3 časa nedeljno)

Program rada:

Psihologija kao nauka. Metode psihološkog istraživanja. Osnovni pojmovi i problemi razvojne psihologije. Životni ciklus. Adolescencija i problemi u prilagođavanju adolescenata. Učenje i sticanje znanja. Socijalno-psihološki aspekti grupnog rada u školi i upravljanje razredom. Psihologija nastavnika. Psihološki aspekti didaktičke komunikacije. Učenje pomoću medija. Stres u školi. Školski uspeh. Pedagoško-psihološka dijagnostika i savetovanje. Evaluacija.

Domaći zadaci:

30 poena

Usmeni ispit:

60 poena