Шифра предмета:
664P2
Назив предмета:
Истраживања у настави хемије

Школска година:

2024/2025.

Услови похађања:

601P2 + 602P2

ЕСПБ:

7

Врста студија:

интегрисане основне и мастер академске студије

Студијски програм:

Настава хемије: 5. година, летњи семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет

Наставници:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

др Весна Д. Милановић Маштраповић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: шест часова предавања + два часа теоријских вежби (6+2+0)

Циљеви:

Да се студенти оспособе да идентификују истраживачка питања или поставе хипотезе у области наставе и учења хемије, чије истраживање може унапредити наставну праксу и омогућити ученицима боља постигнућа, да овладају методологијом акционих истраживања, да развију спремност за преиспитивање сопствене праксе на основу добијених резултата (рефлексивни практичар).

Исход:

Студенти идентификују истраживачка питања или постављају хипотезе у области наставе и учења хемије, пишу пројекат истраживања, примењују одговарајућу методологију, припремају инструменте (тестове, упитнике, протоколе за интервјуе, протоколе за посматрање процеса наставе и учења хемије), прикупљају и статистички обрађују разултате, изводе закључке и импликације за наставну праксу, преиспитују сопствену праксу, и пишу извештај.

Облици наставе:

Предавања, теоријске вежбе.

Ваннаставне активности:

Домаћи задаци, писање пројекта.

Литература:

Основна литература:

  1. M. G. Lodico, D. T. Spaulding and K. H. Voegtle: Methods in Educational Research: From Theory to Practice (second editon), Jossey-Bass, San Francisco, 2010.
  2. J. K. Gilbert, O. de Jong, R. Justi, D. F. Treagust, J. H. van Driel (editors): Chemical Education: Towards Research-based Practice, Kluwer academic publishers, London, 2002.

Помоћна литература:

  • Diane M. Bunce, Renée S. Cole (editors): Nuts and Bolts of Chemical Education Research, American Chemical Society, Washington, DC, 2007.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

5 поена (6 часова недељно)

Програм рада:

1. Утицај истраживања у области наставе и учења хемије на наставну праксу.

2-3. Типови истраживања у хемијском образовању.

4. Истраживачка питања и хипотезе.

5. Преглед истраживања у области хемијског образовања: предмета, циљева, истраживачких питања или хипотезa, примењене методологије, добијених резултата, закључака и импликација за праксу.

6. Пројекат истраживања.

7. Квантитативна истраживања.

8. Инструменти у квантитативним истраживањима.

9-10. Статистичка обрада резултата.

11. Квалитативна истраживања.

12. Протоколи за посматрање и интервјуе.

13. Организација и анализа квалитативних података.

14. Акциона истраживања.

15. Извештај о изведеном истраживању.

Теоријске вежбе:

10 поена (2 часа недељно)

Програм рада:

  1. Избор предмета истраживања у хемијском образовању.
  2. Формулисање истраживачких питања.
  3. Формулисање хипотеза.
  4. Избор методологије истраживања.
  5. Припрема тестова.
  6. Припрема упитника.
  7. Припрема протокола за посматрање.
  8. Припрема протокола за интервју.
  9. Пројекат истраживања.
  10. Организација и анализа квалитативних података.
  11. Статистичка обрада резултата.
  12. Извештај о изведеном истраживању.

Домаћи задаци:

10 поена

Писмени испит:

25 поена

Усмени испит:

25 поена

Пројекти:

25 поена