Шифра предмета:
654P2
Назив предмета:
Методика наставе хемије 2

Школска година:

2024/2025.

Услови похађања:

601P2 + 602P2

ЕСПБ:

6

Врста студија:

интегрисане основне и мастер академске студије

Студијски програм:

Настава хемије: 5. година, летњи семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадник:

Лидија Р. Ралевић, мастер професор хемије
асистент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Фонд часова:

Недељно: четири часа предавања + два часа теоријских вежби (4+2+0)

Циљеви:

Да се студенти оспособе да планирају начине и задатке за праћење напредовања ученика и вредновање њихових постигнућа према циљевима наставе и учења хемије у наставним програмима и образовним стандардима.

Исход:

Студенти планирају начине и задатке за формативно проверавање напредовања ученика током процеса наставе и учења хемије, и за сумативно проверавање и вредновање постигнућа ученика.

Облици наставе:

Предавања, радионице и теоријске вежбе.

Ваннаставне активности:

Домаћи задаци.

Литература:

Основна литература:

  1. Драгица Тривић: Теме из методике наставе хемије, Klett, Београд, 2013.
  2. Милан Сикирица: Методика наставе хемије, Школска књига, Загреб, 2003.
  3. Драгица Тривић, Биљана Томашевић: Практикум за вежбе из Методике наставе хемије 3 и 4, Хемијски факултет, Београд, 2008.

Помоћна литература:

  1. Наставни програми хемије за основну школу, гимназију и средње стручне школе.
  2. Драгица Тривић, Ратко М. Јанков, Миомир Ранђеловић, Владимир Вукотић, Мирјана Марковић, Ружица Ковачевић, Милан Николић: Образовни стандарди за крај обавезног образовања за наставни предмет Хемија, Министарство просвете РС, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Београд, 2010.
  3. Драгица Тривић, Гордана Поповић, Љубинка Рајаковић, Славица Ковачевић, Драгана Анђелковић, Бранка Антић, Данијела Бјелица-Миловановић, Мирјана Богдановић: Општи стандарди постигнућа за крај општег средњег образовања и васпитања и средњег стручног образовања и васпитања у делу општеобразовних предмета, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, Београд, 2013.
  4. https://ceo.edu.rs/wp-content/uploads/obrazovni_standardi/kraj_obaveznog_obrazovanja/Hemija.pdf
  5. https://ceo.edu.rs/wp-content/uploads/opsti_standardi/Hemija.pdf

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (4 часа недељно)

Програм рада:

Праћење и процењивање ученичких постигнућа - карактеристике добре праксе. Формативно проверавање. Сумативно проверавање. Карактеристике различитих начина проверавања ученичких постигнућа (према времену и начину извођења), предности и ограничења. Тест, врсте тестова и типови задатака у тесту. Мерне карактеристике теста. Контрола квалитета задатака. Бодовање и оцењивање. Национална и међународна тестирања. Практично проверавање знања. Истраживачки постављени задаци. Контекстуално постављени задаци.

Теоријске вежбе:

10 поена (2 часа недељно)

Програм рада:

  1. Усмено проверавање ученичких постигнућа.
  2. Тест - типови задатака.
  3. Контрола квалитета задатака.
  4. Припремање теста.
  5. Бодовање задатака и оцењивање.
  6. Примена мапа појмова за испитивање ученичких постигнућа.
  7. Припрема теста за проверу остварености циљева учења једне наставне јединице.
  8. Практично проверавање знања.
  9. Праћење и вредновање ученичких постигнућа кроз истраживачки постављене задатке.
  10. Праћење и вредновање ученичких постигнућа кроз контекстуално постављене задатке 1.
  11. Праћење и вредновање ученичких постигнућа кроз контекстуално постављене задатке 2.
  12. Статистичка обрада резултата тестирања.

Домаћи задаци:

20 поена

Писмени испит:

40 поена

Усмени испит:

20 поена