Шифра предмета:
671H2
Назив предмета:
Методологија педагошког истраживања у настави хемије

Школска година:

2024/2025.

Услови похађања:

Нема услова.

ЕСПБ:

10

Врста студија:

докторске академске студије

Студијски програми:

Хемија: 1. година, зимски семестар, изборни (E71H2), стручно-апликативни предмет

Хемија: 1. година, зимски семестар, изборни (E72H2), стручно-апликативни предмет

Хемија: 2. година, зимски семестар, изборни (E74H2), стручно-апликативни предмет

Хемија: 2. година, зимски семестар, изборни (E73H2), стручно-апликативни предмет

Наставници:

др Драгица Д. Тривић
редовни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

др Биљана И. Томашевић
доцент, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: пет часова предавања + три часа студијског истраживачког рада

Циљеви:

Студент идентификује проблеме у образовању у области хемије значајне за истраживање, припрема пројекат, изводи истраживање и представља добијене резултате у форми рада и саопштења.

Исход:

  • Студент формулише предмет и циљ истраживања, и истраживачка питања/хипотезе.
  • Студент планира методологију истраживања и инструменте према истраживачким питањима/хипотезама.
  • Студент прикупља податке, статистички их обрађује и интерпретира добијене резултате, изводи закључке, сагледава ограничења истраживања и изводи импликације за образовање у области хемије.

Облици наставе:

Предавања.

Ваннаставне активности:

Спровођење пробног истраживања.

Литература:

Основна литература:

  1. Louis Cohen, Lawrence Manion, and Keith Morrison: Research methods in education, 6th edition, Routledge, Taylor & Francis Group, London and New York, 2007. ISBN 978-0-415-36878-0
  2. Владимир Мужић: Методологија педагошког истраживања (више поновљених издања), Сарајево, Београд 1973, 1986.

Помоћна литература:

  • Чланци из научних часописа са резултатима истраживања у образовању у области хемије и природних наука.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (5 часова недељно)

Програм рада:

  • Сазнавање у науци и научно знање.
  • Специфичности истраживања педагошких појава.
  • Типови и врсте истраживања педагошких појава.
  • Избор проблема истраживања (научна и педагошка релевантност).
  • Истраживачка питања/хипотезе.
  • Избор метода истраживања (типови и нацрти истраживања).
  • Узорак на којем се врши истраживање (избор и валидност).
  • Инструменти истраживања (конструисање, валидност, поступци прикупљања података, обрада).
  • Статистички поступци у педагошком истраживању (врсте, поузданост, грешке).
  • Интерпретација добијених податка.
  • Извођење закључака на основу података из истраживања.
  • Начини саопштавања истраживачких резултата (писање извештаја о истраживању и саопштавање кључних налаза).
  • Етичка страна истраживања у образовању.
  • Критеријуми за оцењивање научних пројеката.

Семинарски радови:

20 поена

Усмени испит:

40 поена

Студијски истраживачки рад:

30 поена (3 часа недељно)

Напомене:

Пројекти