Šifra predmeta:
671H2
Naziv predmeta:
Metodologija pedagoškog istraživanja u nastavi hemije

Školska godina:

2024/2025.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

10

Vrsta studija:

doktorske akademske studije

Studijski programi:

Hemija: 1. godina, zimski semestar, izborni (E71H2), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 1. godina, zimski semestar, izborni (E72H2), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 2. godina, zimski semestar, izborni (E74H2), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 2. godina, zimski semestar, izborni (E73H2), stručno-aplikativni predmet

Nastavnici:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

dr Biljana I. Tomašević
docent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnici:

Fond časova:

Nedeljno: pet časova predavanja + tri časa studijskog istraživačkog rada

Ciljevi:

Student identifikuje probleme u obrazovanju u oblasti hemije značajne za istraživanje, priprema projekat, izvodi istraživanje i predstavlja dobijene rezultate u formi rada i saopštenja.

Ishod:

  • Student formuliše predmet i cilj istraživanja, i istraživačka pitanja/hipoteze.
  • Student planira metodologiju istraživanja i instrumente prema istraživačkim pitanjima/hipotezama.
  • Student prikuplja podatke, statistički ih obrađuje i interpretira dobijene rezultate, izvodi zaključke, sagledava ograničenja istraživanja i izvodi implikacije za obrazovanje u oblasti hemije.

Oblici nastave:

Predavanja.

Vannastavne aktivnosti:

Sprovođenje probnog istraživanja.

Literatura:

Osnovna literatura:

  1. Louis Cohen, Lawrence Manion, and Keith Morrison: Research methods in education, 6th edition, Routledge, Taylor & Francis Group, London and New York, 2007. ISBN 978-0-415-36878-0
  2. Vladimir Mužić: Metodologija pedagoškog istraživanja (više ponovljenih izdanja), Sarajevo, Beograd 1973, 1986.

Pomoćna literatura:

  • Članci iz naučnih časopisa sa rezultatima istraživanja u obrazovanju u oblasti hemije i prirodnih nauka.

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (5 časova nedeljno)

Program rada:

  • Saznavanje u nauci i naučno znanje.
  • Specifičnosti istraživanja pedagoških pojava.
  • Tipovi i vrste istraživanja pedagoških pojava.
  • Izbor problema istraživanja (naučna i pedagoška relevantnost).
  • Istraživačka pitanja/hipoteze.
  • Izbor metoda istraživanja (tipovi i nacrti istraživanja).
  • Uzorak na kojem se vrši istraživanje (izbor i validnost).
  • Instrumenti istraživanja (konstruisanje, validnost, postupci prikupljanja podataka, obrada).
  • Statistički postupci u pedagoškom istraživanju (vrste, pouzdanost, greške).
  • Interpretacija dobijenih podatka.
  • Izvođenje zaključaka na osnovu podataka iz istraživanja.
  • Načini saopštavanja istraživačkih rezultata (pisanje izveštaja o istraživanju i saopštavanje ključnih nalaza).
  • Etička strana istraživanja u obrazovanju.
  • Kriterijumi za ocenjivanje naučnih projekata.

Seminarski radovi:

20 poena

Usmeni ispit:

40 poena

Studijski istraživački rad:

30 poena (3 časa nedeljno)

Napomene:

Projekti