- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
Шифра предмета: 664P2 |
Назив предмета: Истраживања у настави хемије |
---|---|
Школска година: |
2024/2025. |
Услови похађања: |
|
ЕСПБ: |
7 |
Врста студија: |
интегрисане основне и мастер академске студије |
Студијски програм: |
Настава хемије: 5. година, летњи семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет |
Наставници: |
др Драгица Д. Тривић др Весна Д. Милановић Маштраповић |
Сарадници: |
— |
Фонд часова: |
Недељно: шест часова предавања + два часа теоријских вежби (6+2+0) |
Циљеви: |
Оспособити студенте - будуће наставнике хемије: 1. да идентификују инклузивна, културолошки одговорна и одржива истраживачка питања и формулишу хипотезе у области хемијског образовања, које препознају различите потребе ученика и промовишу правичне наставне праксе; 2. да овладају методологијом акционог истраживања, систематски истражују и решавају образовне изазове у настави и учењу хемије; 3. за рефлексивну праксу базирану на резултатима националних и међународних истраживања, критичко преиспитивање и усавршавање приступа подучавању на основу сопствених резултата истраживања, узимајући у обзир различите културне контексте и глобалне перспективе. |
Исход: |
Студенти – будући наставници хемије идентификују инклузивна, културолошки одговорна и одржива истраживачка питања и/или формулишу хипотезе о настави и учењу хемије, осмишљавају истраживачкe пројектe који се бави образовним изазовима у хемији, укључујући локалне и глобалне перспективе, примењују одговарајућe истраживачкe методологијe, укључујући акционо истраживање, развијају валидне и поуздане инструменте истраживања, као што су тестови, упитници, протоколи за интервјуе и посматрање, систематски прикупљају податке, статистички обрађују, анализирају и тумаче резултате ради извођења закључака и импликација за инклузивну и одрживу наставну праксу, критички преиспитују сопствену наставну праксу према резултатима истраживања ради њеног унапређивања, пишу детаљнe извештајe истраживања и саопштавају налазе и препоруке. |
Облици наставе: |
Предавања, теоријске вежбе. |
Ваннаставне активности: |
Домаћи задаци: 1. преглед литературе (национални и међународни извештаји и научни радови); 2. писање предлога пројекта и развој инструмената; 3. обрада резултата; 4. припремање извештаја о изведеном истраживању. |
Литература: |
Основна литература:
Помоћна литература:
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
|
Предавања: |
5 поена (6 часова недељно) Програм рада: 1. Утицај истраживања у области наставе и учења хемије на наставну праксу. 2. Типови истраживања у хемијском образовању. 3. Истраживачка питања и хипотезе. 4. Пројекат истраживања. 5. Квантитативна истраживања. 6. Инструменти у квантитативним истраживањима. 7. Квалитативна истраживања. 8. Протоколи за посматрање и интервјуе. 9. Презентације студентских пројеката. 10. Преглед истраживања у области хемијског образовања. 11. Статистичка обрада резултата. 12. Организација и анализа квалитативних података. 13. Подршка за припрему извештаја о изведеном истраживању. 14. Акциона истраживања. 15. Студентски извештаји о изведеном истраживању. |
Теоријске вежбе: |
10 поена (2 часа недељно) Програм рада:
|
Домаћи задаци: |
10 поена |
Писмени испит: |
25 поена |
Усмени испит: |
25 поена |
Пројекти: |
25 поена |