Шифра предмета:
1043P
Назив предмета:
Педагогија

Школска година:

2012/2013.

Услови похађања:

1042P

ЕСПБ:

4

Врста студија:

основне академске студије

Студијски програм:

Професор хемије: 3. година, зимски семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Слађана Д. Анђелковић
редовни професор, Географски факултет, Студентски трг 3/III, Београд

Сарадници:

Фонд часова:

Недељно: три часа предавања (3+0+0)

Циљеви:

Припремање студената, будућих професора хемије, за васпитно-образовни рад у школама. Упознавање студената са савременим дидактичким моделима који обухватају: дефинисање циљева наставе, педагошке стратегије за реализацију тих циљева, проблеме комуникације и методе евалуације. Развијање ставова и интересовања за продубљивање педагошко-дидактичких знања, интересовања и мотивације за бављење наставничким позивом.

Исход:

Развијене компетенције за примену теоријских педагошких и дидактичких знања у програмирању, реализацији и евалуацији васпитно-образовног рада; Спосоност за критички и стваралачки приступ у дидактичкој теорији и наставној пракси; Да студенти поседују квалитетну основу за даље педагошко-дидактичко и методичко образовање, истраживање и професионални развој.

Облици наставе:

Предавања.

Ваннаставне активности:

Литература:

Основна литература:

  • Зборник одабраних текстова под називом Педагошка питања који прати програм и који се сваке године обнаваља сходно појави врадних педагошких дела и резултата истраживања.
  • Ј. Ђорђевић, Н. Трнавац (2010) Педагогија Научна књига, Београд

Помоћна литература:

  • Gudjons, H. (1994) Педагогија - темељна знања. Загреб, Educa. (стр. 171-204)
  • Glasser, W. (1999) Наставник у квалитетној школи. Загреб, Educa. (стр. 27-38, 79-84)
  • Kyriacou, C. (2001) Темељна наставна умијећа. Загреб, Educa. (51-67)
  • Terhart, Е. (2001) Методе поучавања и учења. Загреб, Educa. (стр. 121-182)

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (3 часа недељно)

Програм рада:

Васпитање (смисао, значај, чиниоци развоја и васпитања целовите личности, облици, концепције, методе, средства); Научно одређење педагогије (појам, основни појмови, епистемолошке карактеристике, циљ и задаци, педагогија и друге науке, научни систем педагогије); Циљеви, детерминанте и задаци васпитања и образовања; Савремени захтеви педагогије (посмодерна и педагогија, васпитање за одрживи развој, интеркултурално васпитање, слободно време, медији и васпитање, инклузија, реформе образовања); Систем васпитања и образовања; Организација васпитно-образовног рада у школи; Сарадња школе, породице и локалне заједнице; Методолошка питања дидактике; Одлике процеса сазнавања; Настава, учење и проучавање (специфичност ове тријаде, циљеви, стандарди и исходи); Захтеви савременој настави: проблемско и контекстуално сазнавање, холистички приступ, развој компетенција и рефлексивности; Конструкти школског учења (учење путем решавања проблема, кооперативно учење, искуствено учење, пројектни приступ, интегративно учење; Планирање и програмирање наставног рада; Теорије курикулума и наставни програм; Припрема за час и организација рада на часу; Васпитно –образовна комуникација; Васпитно образовна клима; Улоге наставника; Образовна технологија; Евалуација у школском раду: вредновање и оцењивање ученика и евалуација рада наставника; Дисциплина и кажњавање: слобода и обавеза, ауторитет и ауторитарност; Формално, неформално и информално образовање; Педагогија према целоживотном образовању и друштву знања.

Семинарски радови:

10 поена

Напомене:

Презентација, превод или есеј

Усмени испит:

60 поена

Пројекти:

20 поена