- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
Шифра предмета: 1043P |
Назив предмета: Педагогија |
---|---|
Школска година: |
2012/2013. |
Услови похађања: |
|
ЕСПБ: |
4 |
Врста студија: |
основне академске студије |
Студијски програм: |
Професор хемије: 3. година, зимски семестар, обавезни, стручно-апликативни предмет |
Наставник: |
др Слађана Д. Анђелковић |
Сарадници: |
— |
Фонд часова: |
Недељно: три часа предавања (3+0+0) |
Циљеви: |
Припремање студената, будућих професора хемије, за васпитно-образовни рад у школама. Упознавање студената са савременим дидактичким моделима који обухватају: дефинисање циљева наставе, педагошке стратегије за реализацију тих циљева, проблеме комуникације и методе евалуације. Развијање ставова и интересовања за продубљивање педагошко-дидактичких знања, интересовања и мотивације за бављење наставничким позивом. |
Исход: |
Развијене компетенције за примену теоријских педагошких и дидактичких знања у програмирању, реализацији и евалуацији васпитно-образовног рада; Спосоност за критички и стваралачки приступ у дидактичкој теорији и наставној пракси; Да студенти поседују квалитетну основу за даље педагошко-дидактичко и методичко образовање, истраживање и професионални развој. |
Облици наставе: |
Предавања. |
Ваннаставне активности: |
— |
Литература: |
Основна литература:
Помоћна литература:
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
|
Предавања: |
10 поена (3 часа недељно) Програм рада: Васпитање (смисао, значај, чиниоци развоја и васпитања целовите личности, облици, концепције, методе, средства); Научно одређење педагогије (појам, основни појмови, епистемолошке карактеристике, циљ и задаци, педагогија и друге науке, научни систем педагогије); Циљеви, детерминанте и задаци васпитања и образовања; Савремени захтеви педагогије (посмодерна и педагогија, васпитање за одрживи развој, интеркултурално васпитање, слободно време, медији и васпитање, инклузија, реформе образовања); Систем васпитања и образовања; Организација васпитно-образовног рада у школи; Сарадња школе, породице и локалне заједнице; Методолошка питања дидактике; Одлике процеса сазнавања; Настава, учење и проучавање (специфичност ове тријаде, циљеви, стандарди и исходи); Захтеви савременој настави: проблемско и контекстуално сазнавање, холистички приступ, развој компетенција и рефлексивности; Конструкти школског учења (учење путем решавања проблема, кооперативно учење, искуствено учење, пројектни приступ, интегративно учење; Планирање и програмирање наставног рада; Теорије курикулума и наставни програм; Припрема за час и организација рада на часу; Васпитно –образовна комуникација; Васпитно образовна клима; Улоге наставника; Образовна технологија; Евалуација у школском раду: вредновање и оцењивање ученика и евалуација рада наставника; Дисциплина и кажњавање: слобода и обавеза, ауторитет и ауторитарност; Формално, неформално и информално образовање; Педагогија према целоживотном образовању и друштву знања. |
Семинарски радови: |
10 поена Напомене: Презентација, превод или есеј |
Усмени испит: |
60 поена |
Пројекти: |
20 поена |