- Obrazovna i naučna delatnost
- Organizaciona i upravljačka struktura
- Zakon o visokom obrazovanju i propisi Fakulteta
- Istorija Fakulteta
- Zbirka velikana srpske hemije
- Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
- Biblioteka
- Izdavačka delatnost HF
- Javne nabavke
- Kontakt informacije (uprava) i kako doći do nas
- Naučnoistraživački rad
Šifra predmeta: 1043P |
Naziv predmeta: Pedagogija |
---|---|
Školska godina: |
2012/2013. |
Uslovi pohađanja: |
|
ESPB: |
4 |
Vrsta studija: |
osnovne akademske studije |
Studijski program: |
Profesor hemije: 3. godina, zimski semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet |
Nastavnik: |
dr Slađana D. Anđelković |
Saradnici: |
— |
Fond časova: |
Nedeljno: tri časa predavanja (3+0+0) |
Ciljevi: |
Pripremanje studenata, budućih profesora hemije, za vaspitno-obrazovni rad u školama. Upoznavanje studenata sa savremenim didaktičkim modelima koji obuhvataju: definisanje ciljeva nastave, pedagoške strategije za realizaciju tih ciljeva, probleme komunikacije i metode evaluacije. Razvijanje stavova i interesovanja za produbljivanje pedagoško-didaktičkih znanja, interesovanja i motivacije za bavljenje nastavničkim pozivom. |
Ishod: |
Razvijene kompetencije za primenu teorijskih pedagoških i didaktičkih znanja u programiranju, realizaciji i evaluaciji vaspitno-obrazovnog rada; Sposonost za kritički i stvaralački pristup u didaktičkoj teoriji i nastavnoj praksi; Da studenti poseduju kvalitetnu osnovu za dalje pedagoško-didaktičko i metodičko obrazovanje, istraživanje i profesionalni razvoj. |
Oblici nastave: |
Predavanja. |
Vannastavne aktivnosti: |
— |
Literatura: |
Osnovna literatura:
Pomoćna literatura:
|
Dodatni materijal: |
— |
Nastavne obaveze i način ocenjivanja |
|
Predavanja: |
10 poena (3 časa nedeljno) Program rada: Vaspitanje (smisao, značaj, činioci razvoja i vaspitanja celovite ličnosti, oblici, koncepcije, metode, sredstva); Naučno određenje pedagogije (pojam, osnovni pojmovi, epistemološke karakteristike, cilj i zadaci, pedagogija i druge nauke, naučni sistem pedagogije); Ciljevi, determinante i zadaci vaspitanja i obrazovanja; Savremeni zahtevi pedagogije (posmoderna i pedagogija, vaspitanje za održivi razvoj, interkulturalno vaspitanje, slobodno vreme, mediji i vaspitanje, inkluzija, reforme obrazovanja); Sistem vaspitanja i obrazovanja; Organizacija vaspitno-obrazovnog rada u školi; Saradnja škole, porodice i lokalne zajednice; Metodološka pitanja didaktike; Odlike procesa saznavanja; Nastava, učenje i proučavanje (specifičnost ove trijade, ciljevi, standardi i ishodi); Zahtevi savremenoj nastavi: problemsko i kontekstualno saznavanje, holistički pristup, razvoj kompetencija i refleksivnosti; Konstrukti školskog učenja (učenje putem rešavanja problema, kooperativno učenje, iskustveno učenje, projektni pristup, integrativno učenje; Planiranje i programiranje nastavnog rada; Teorije kurikuluma i nastavni program; Priprema za čas i organizacija rada na času; Vaspitno –obrazovna komunikacija; Vaspitno obrazovna klima; Uloge nastavnika; Obrazovna tehnologija; Evaluacija u školskom radu: vrednovanje i ocenjivanje učenika i evaluacija rada nastavnika; Disciplina i kažnjavanje: sloboda i obaveza, autoritet i autoritarnost; Formalno, neformalno i informalno obrazovanje; Pedagogija prema celoživotnom obrazovanju i društvu znanja. |
Seminarski radovi: |
10 poena Napomene: Prezentacija, prevod ili esej |
Usmeni ispit: |
60 poena |
Projekti: |
20 poena |