- Obrazovna i naučna delatnost
- Organizaciona i upravljačka struktura
- Zakon o visokom obrazovanju i propisi Fakulteta
- Istorija Fakulteta
- Zbirka velikana srpske hemije
- Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
- Biblioteka
- Izdavačka delatnost HF
- Javne nabavke
- Kontakt informacije (uprava) i kako doći do nas
- Naučnoistraživački rad
Šifra predmeta: 1042P |
Naziv predmeta: Psihologija |
---|---|
Školska godina: |
2012/2013. |
Uslovi pohađanja: |
Nema uslova |
ESPB: |
4 |
Vrsta studija: |
osnovne akademske studije |
Studijski programi: |
Hemija: 1. godina, letnji semestar, izborni (1IP1H), akademsko-opšteobrazovni predmet Biohemija: 1. godina, letnji semestar, izborni (1IP1B), akademsko-opšteobrazovni predmet Profesor hemije: 1. godina, letnji semestar, obavezni, naučno-stručni predmet Hemija životne sredine: 1. godina, letnji semestar, izborni (1IP1S), akademsko-opšteobrazovni predmet |
Nastavnik: |
|
Saradnici: |
— |
Fond časova: |
Nedeljno: tri časa predavanja (3+0+0) |
Ciljevi: |
Osnovni cilj i zadaci predmeta su da studenti ovladaju onim psihološkim sadržajima koji su nužan preduslov uspešnog obavljanja vaspitno-obrazovne delatnosti i neophodan su elemenat njihovog pozivnog obrazovanja. |
Ishod: |
Student će biti osposobljen da uspešno obavlja vaspitno obrazovnu deletnost. |
Oblici nastave: |
Predavanja, seminarski radovi. |
Vannastavne aktivnosti: |
— |
Literatura: |
|
Dodatni materijal: |
— |
Nastavne obaveze i način ocenjivanja |
|
Predavanja: |
10 poena (3 časa nedeljno) Program rada: Metode i tehnike psiholoških istraživanja: eksperiment, socio-metrija, anketa, posmatranje, intervju. Pojam učenja. Vrste učenja. Teorije učenja. Metode učenja. Odnos između učenja i razvoja. Mišljenje i govor. Razvoj stvaralačkog mišljenja.Pojam inteligencije. Uticaj naslednih i sredinskih faktora na razvoj inteligencije. Merenje inteligencije i klasifikacija količnika inte-ligencije. Pamćenje. Vrste pamćenja. Merenje pamćenja. Zaboravljanje. Faktori koji utiču na zaboravljanje. Pojam ret-roaktivne inhibicije.Transfer. Vrste transfera. Metode ispitivanja transfera. Teorije transfera: teorija formalne discipline, teorija identičnih elemenata, teorija generalizacije. Intelektualni rad i umor. Praćenje napredovanja u toku učenja: krivulje učenja. Dosije učenika. Programirana nastava. Teorijske osnove programirane nastave. Tipovi programiranja. Poluprogramiranje. Ispitivanje i ocenjivanje znanja učenika. Različiti načini i sistemi ocenjivanja. Faktori koji utiču na ocenjivanje. Pokušaj objektivizacije ocenjivanja putem testa znanja. Način konstrukcije testova znanja. Korišćenje rezultata sa testa znanja. Nedostaci ocenjivanja putem testa znanja. Osnovni pojmovi iz psihologije ličnosti. Teorije ličnosti: Frojdova, Adlerova, Fromova i Olportova. Tipologije ličnosti: Jungova, Krečmerova i Šeldonova. Frustracije i konflikti. Načini reagovanja na frustracije. Adolescencija. Polno sazrevanje adolescenata i problemi u vezi sa njim. Intelektualni razvoj u adolescenciji: razvoj formalnih operacija. Emocionalni razvoj u adolescenciji. Traganje za ličnim identitetom. Problemi u vezi sa izborom poziva, osamostaljivanjem, prihvatanjem lične životne filozofije. Socijalni razvoj u adolescenciji. Sukobi u adolescenciji. Psihologija nastavnika. Motivacija za izbor nastavničkog poziva. Kompleksnost nastavnikove delatnosti. Ličnost nastavnika. Psihološki problemi vaspitanja i samovaspitanja. Jedinstvo ličnog i socijalnog. Razvijanje moralne svesti, moralnog suđenja i moralne savesti kod učenika. Psihološki aspekti formiranja razrednih zajednica. Disciplina u školi. Mentalno-higijenski problemi u školi. Aktivna i interaktivna nastava. Radne navike. Navika mesta i navika vremena. Način formiranja radnih navika. Pojam plana rada. Način pravljenja plana rada, zahtevi koji se postavljaju pri njegovom pravljenju i teškoće u realizaciji. |
Seminarski radovi: |
30 poena |
Usmeni ispit: |
60 poena |