- Образовна и научна делатност
- Организациона и управљачка структура
- Закон о високом образовању и прописи Факултета
- Историја Факултета
- Збирка великана српске хемије
- Репозиторијум Хемијског факултета - Cherry
- Библиотека
- Издавачка делатност ХФ
- Јавне набавке
- Контакт информације (управа) и како доћи до нас
- Научноистраживачки рад
Шифра предмета: 1041P |
Назив предмета: Филозофија природних наука |
---|---|
Школска година: |
2012/2013. |
Услови похађања: |
Нема услова. |
ЕСПБ: |
4 |
Врста студија: |
основне академске студије |
Студијски програм: |
Професор хемије: 4. година, зимски семестар, изборни (1IP5P), научно-стручни предмет |
Наставник: |
|
Сарадници: |
— |
Фонд часова: |
Недељно: три часа предавања (3+0+0) |
Циљеви: |
Циљ предмета Филозофија природних наука је да студенте уведе у критичко промишљање природних наука. Природне науке су један од најзначајнијих фактора који обликују савремени свет и студенти који се обучавају да постану стручњаци у појединим научним дисциплинама не би требало да науци приступају некритички (догматски), него да имају свест о могућностима и ограничењима науке као рационалног разумевања природе. Студент би у оквиру овог предмета требало, поред осталог, да научи: да ли се строго може разликовати наука од псеудонаука (астрологије и слично) и других ненаучних области (философије, теологије итд.); да разумева историчност науке и раста научног знања; како наука може да користи чулно неопажљиве ентитете (електрон, протон итд.) у сврху објашњавања и предвиђања; шта је научно објашњење и шта значи објаснити неку научну појаву или поцес; шта су узрок и закон у природи; да разумева основне онтолошке концепте као претпоставке природних наука (материја, простор, време); да разуме епистемолошке претпоставке увођења модела, аналогија и идеализација у науку; методолошки статус хипотеза и логичку структуру научних теорија; могућност редукције једних наука на друге (нпр. хемије на физику) или пак свођења једних теорија на друге; да разумева моралну страну научног истраживања (однос према научној истини, питање плагирања резултата, подеђавања мерних резултата итд.) као и примене научног знања (употреба и злоупотреба). |
Исход: |
Kритичко промишљање природних наука, са свешћу о могућностима и ограничењима науке као рационалног разумевања природе. |
Облици наставе: |
Предавања, семинарски рад. |
Ваннаставне активности: |
— |
Литература: |
Основна литература:
Помоћна литература:
|
Додатни материјал: |
— |
Наставне обавезе и начин оцењивања |
|
Предавања: |
10 поена (3 часа недељно) Програм рада:
|
Семинарски радови: |
20 поена |
Усмени испит: |
70 поена |