Шифра предмета:
435B2
Назив предмета:
Огледи у настави биохемије

Школска година:

2024/2025.

Услови похађања:

402B2 + 411B2 + 202B2

ЕСПБ:

7

Врста студија:

основне академске студије

Студијски програм:

Биохемија: 4. година, летњи семестар, изборни (E16B2), стручно-апликативни предмет

Наставник:

др Милан Р. Николић
ванредни професор, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Сарадник:

Александра М. Ђурђевић Ђелмаш, мастер биохемичар
истраживач-сарадник, Хемијски факултет, Студентски трг 12-16, Београд

Фонд часова:

Недељно: два часа предавања + четири часа лабораторијских вежби (2+0+4)

Циљеви:

Циљ курса је да студенти разумеју значај и сагледају место огледа у настави биохемије, да усвоје методске принципе који се користе при избору, извођењу и обради огледа за наставу биохемије на различитим нивоима школовања, да искористе различите литературне изворе за припрему огледа, да изводе огледе за одређене наставне јединице и теме, да искористе рачунаре у школској/факултетској лабораторији и да саставе збирку огледа (протокола) коју ће користити у свом будућем раду у образовним институцијама.

Исход:

Студент стиче знања која му омогућавају да правилно изабере, прилагоди, изводи и примењује огледе погодне, пре свега, за наставу биохемије у средњој школи и (хемијски) нематичним факултетима.

Облици наставе:

Предавања, дискусионе групе и панели, лабораторијске (практичне) вежбе, семинарски рад, јавни час.

Ваннаставне активности:

Литература:

Основна литература:

  • Milan Sikirica: Metodika nastave kemije: priručnik za nastavnike kemije, Školska knjiga Zagreb, 2003.
  • Hans-Dieter Barke, Gὒnther Harsch, Siegbert Schmid: Essentials of Chemical Education (Translated by Hannah Gerdau), Springer, 2012.
  • Spencer L. Seager & Michael R. Slabaugh: Safety-Scale Laboratory Experiments for Chemistry for Today: General, Organic, and Biochemistry, 7th Edition, Cengage Learning, 2013.

Помоћна литература:

  • Одабрани ревијални радови, чланци, web (нпр. YouTube) повезнице.

Додатни материјал:

  Наставне обавезе и начин оцењивања

Предавања:

10 поена (2 часа недељно)

Програм рада:

Тематске целине:

Оглед као наставно средство; Улога огледа у настави хемије и биохемије; Учење биохемије уз помоћ огледа; Огледи за индивидуални и групни рад ученика; Демонстрациони огледи у настави биохемије; Припрема упутстава за извођене огледа у настави биохемије; Огледи у провери знања из биохемије; Проблемске ситуације у настави биохемије; Компјутери у настави биохемије; Web/online извори у настави биохемије; Биолошки важна једињења (угљени хидрати, липиди, аминокиселине и протеини, нуклеинске киселине, секундарни метаболити) у настави биохемије.

Лабораторијске вежбе:

25 поена (4 часа недељно)

Програм рада:

Програм лабораторијских вежби је сваке године различит, у зависности од броја пријављених студената и њиховог интересовања за поједине научно-образовне теме које би се кроз огледе обрадиле и припремиле за приказивање на јавном часу, који је замена за усмени део испита.

Слике са вежби (претходне 3 школске године): @mnikolic1971 (Instagram nalog).

Семинарски радови:

15 поена

Усмени испит:

50 поена