- Obrazovna i naučna delatnost
- Organizaciona i upravljačka struktura
- Zakon o visokom obrazovanju i propisi Fakulteta
- Istorija Fakulteta
- Zbirka velikana srpske hemije
- Repozitorijum Hemijskog fakulteta - Cherry
- Biblioteka
- Izdavačka delatnost HF
- Javne nabavke
- Kontakt informacije (uprava) i kako doći do nas
- Naučnoistraživački rad
Šifra predmeta: 662P1 |
Naziv predmeta: Inkluzivni pristup |
---|---|
Školska godina: |
2019/2020. |
Uslovi pohađanja: |
Nema uslova |
ESPB: |
7 |
Vrsta studija: |
integrisane osnovne i master akademske studije |
Studijski program: |
Nastava hemije: 5. godina, zimski semestar, izborni (E5BP1), naučno-stručni predmet |
Nastavnik: |
dr Slađana D. Anđelković |
Saradnici: |
— |
Fond časova: |
Nedeljno: dva časa predavanja + četiri časa laboratorijskih vežbi (2+0+4) |
Ciljevi: |
Sticanje znanja i razvijanje stavova o ostvarenim postignućima i aktuelnim dešavanjima u oblasti obrazovne inkluzije. Razvijanje osetljivosti studenata da prepoznaju i odgovore na posebne obrazovne potrebe učenika u sferi komunikacije i interakcije, potrebe u oblasti socioemocionalnih funkcija i ponašanja kao i potrebe u oblasti saznajnih sposobnosti učenja. |
Ishod: |
Da studenti poseduju kompetencije rada sa decom sa PP. Da studenti znaju načine, sredstva, metode i tehnike optimalnog uključivanja deteta i učenika u redovan obrazovno-vaspitni rad i njegovo osamostaljivanje u vršnjačkom kolektivu. Da poseduju znanje i veštine izgradnje partnerskog odnosa sa roditeljima. |
Oblici nastave: |
Interaktivni, kooperativni oblici rada, predavanja, projekat - istraživanje prakse, pprezentacije. |
Vannastavne aktivnosti: |
— |
Literatura: |
|
Dodatni materijal: |
— |
Nastavne obaveze i način ocenjivanja |
|
Predavanja: |
10 poena (2 časa nedeljno) Program rada: Ka kvalitetnom obrazovanju za sve - osnovni podaci o inkluzivnom obrazovanju. Promena paradigme, stavova i pristupa. Karakteristike dece sa smetnjama u razvoju. Školsko okruženje i integrativni pristup. Planiranja rada, izbora metoda, načina komunikacija sa roditeljima i decom, uspostavljanje saradnje sa ostalim stručnjacima. Upavaljanje odeljenjem i grupom, načinima ocenjivanja, praćenja napretka učenika. Strategije i sredstva. Individualni obrazovni plan, indivudualni program i individualizovani način rada. Proces izrade i primene IOP-a (koraci, ciljevi, principi, struktura, sadržaj). Nastava i učenje dece sa posebnim potrebama. Značaj interpersonalnih odnosa i klime u razredu. Načini obezbeđivanja socijalne participacije dece sa posebnim potrebama. Metodičke preporuke za rad sa decom sa posebnim potrebama. Ocenjivanje dece sa PP. Uloga stručnog tima za inkluzivno obrazovanje; nastavnik i dete sa posebnim potrebama. Saradnja nastavnika, roditelja, stručnih saradnika, timova za inkluziju. |
Laboratorijske vežbe: |
10 poena (4 časa nedeljno) |
Seminarski radovi: |
5 poena |
Pismeni ispit: |
60 poena |
Projekti: |
15 poena |