Šifra predmeta:
662P1
Naziv predmeta:
Inkluzivni pristup

Školska godina:

2019/2020.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

7

Vrsta studija:

integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski program:

Nastava hemije: 5. godina, zimski semestar, izborni (E5BP1), naučno-stručni predmet

Nastavnik:

dr Slađana D. Anđelković
redovni profesor, Geografski fakultet, Studentski trg 3/III, Beograd

Saradnici:

Fond časova:

Nedeljno: dva časa predavanja + četiri časa laboratorijskih vežbi (2+0+4)

Ciljevi:

Sticanje znanja i razvijanje stavova o ostvarenim postignućima i aktuelnim dešavanjima u oblasti obrazovne inkluzije. Razvijanje osetljivosti studenata da prepoznaju i odgovore na posebne obrazovne potrebe učenika u sferi komunikacije i interakcije, potrebe u oblasti socioemocionalnih funkcija i ponašanja kao i potrebe u oblasti saznajnih sposobnosti učenja.

Ishod:

Da studenti poseduju kompetencije rada sa decom sa PP. Da studenti znaju načine, sredstva, metode i tehnike optimalnog uključivanja deteta i učenika u redovan obrazovno-vaspitni rad i njegovo osamostaljivanje u vršnjačkom kolektivu. Da poseduju znanje i veštine izgradnje partnerskog odnosa sa roditeljima.

Oblici nastave:

Interaktivni, kooperativni oblici rada, predavanja, projekat - istraživanje prakse, pprezentacije.

Vannastavne aktivnosti:

Literatura:

  • Zbornik odabranih tekstova koji prati program i koji se svake godine obnavalja shodno pojavi vrednih pedagoških dela i rezultata istraživanja.
  • S. Hrnjica: Škola po meri deteta, Priručnik za rad sa učenicima redovne škole ometenim u razvoju. Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, 2004.
  • S. Hrnjica, A. Mitrović, J. Stojanović (urednici): Uvod u kompenzatorno obrazovanje. Društvo za unapređivanje romskih naselja. Beograd, 2003.

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (2 časa nedeljno)

Program rada:

Ka kvalitetnom obrazovanju za sve - osnovni podaci o inkluzivnom obrazovanju. Promena paradigme, stavova i pristupa. Karakteristike dece sa smetnjama u razvoju. Školsko okruženje i integrativni pristup. Planiranja rada, izbora metoda, načina komunikacija sa roditeljima i decom, uspostavljanje saradnje sa ostalim stručnjacima. Upavaljanje odeljenjem i grupom, načinima ocenjivanja, praćenja napretka učenika. Strategije i sredstva. Individualni obrazovni plan, indivudualni program i individualizovani način rada. Proces izrade i primene IOP-a (koraci, ciljevi, principi, struktura, sadržaj). Nastava i učenje dece sa posebnim potrebama. Značaj interpersonalnih odnosa i klime u razredu. Načini obezbeđivanja socijalne participacije dece sa posebnim potrebama. Metodičke preporuke za rad sa decom sa posebnim potrebama. Ocenjivanje dece sa PP. Uloga stručnog tima za inkluzivno obrazovanje; nastavnik i dete sa posebnim potrebama. Saradnja nastavnika, roditelja, stručnih saradnika, timova za inkluziju.

Laboratorijske vežbe:

10 poena (4 časa nedeljno)

Seminarski radovi:

5 poena

Pismeni ispit:

60 poena

Projekti:

15 poena