Šifra predmeta:
1604P
Naziv predmeta:
Metodika nastave hemije 4

Školska godina:

2012/2013.

Uslovi pohađanja:

1601P

ESPB:

5

Vrsta studija:

osnovne akademske studije

Studijski program:

Profesor hemije: 4. godina, letnji semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnici:

dr Biljana I. Tomašević
docent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Igor M. Matijašević, Profesor hemije

Fond časova:

Nedeljno: tri časa predavanja + dva časa teorijskih vežbi (3+2+0)

Ciljevi:

  • Osposobljavanje za organizovanje i izvođenje časa prema zadatim ciljevima i na zadatom sadržaju.
  • Osposobljavanje za izbor odgovarajućeg načina za praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća.

Ishod:

  • Osposobljenost za organizovanje i izvođenje časa prema zadatim ciljevima i na zadatom sadržaju.
  • Osposobljenost za izbor odgovarajućeg načina za praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća.

Oblici nastave:

Predavanja i teorijske vežbe.

Vannastavne aktivnosti:

Pretraživanje različitih izvora radi prikupljanja podataka potrebnih za razmatranje tema na časovima nastave i vežbi. Priprema scenarija za časove koje kandidat izvodi u školi.

Literatura:

Osnovna literatura:

  1. Milan Sikirica: Metodika nastave hemije, Školska knjiga, Zagreb, 2003.
  2. Ivan Ivić, Ana Pešikan, Slobodanka Antić: Aktivno učenje 2, Institut za psihologiju, Beograd, 2001.
  3. Ana Pešikan, Ratko Jankov, Slobodanka Antić, Dragica Šišović, Vera Muždeka: Kako približiti deci prirodne nauke kroz aktivno učenje, Zbirka scenarija, Institut za psihologiju, Beograd, 2005.
  4. Rozalija Horvat, Radivoj Nikolajević: Metodika nastave hemije, EDUKA, Novi Sad, 1995.

Pomoćna literatura:

  1. Udžbenici za osnovnu i srednju školu
  2. Izabrani tekstovi iz časopisa: Journal of Chemical Education, Education in Chemistry, Journal of Science Education, Hemijski pregled, Nastava i vaspitanje

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (3 časa nedeljno)

Program rada:

1. i 2. Analiza video-snimka časa.

3. Praćenje i procenjivanje učeničkih postignuća.

4. Karakteristike različitih vidova proveravanja učeničkih postignuća (prema vremenu i načinu izvođenja), prednosti i nedostaci.

5. Test, vrste testova i tipovi zadataka u testu.

6. Kontrola kvaliteta zadataka.

7. Praktično proveravanje znanja.

8. Merne karakteristike testa.

9. Statistička obrada rezultata.

10. Novi načini za praćenje i proveravanje učeničkih postignuća.

11. Ocenjivanje.

12. Anketa.

13. Metodologija pedagoškog istraživanja (osnove). Vrste pedagoškog istraživanja.

14. Metode u pedagoškom istraživanju.

15. Eksperiment u pedagoškom istraživanju – osnovni modeli.

Teorijske vežbe:

10 poena (2 časa nedeljno)

Program rada:

Vežbe se organizuju u okviru sedam termina sa po četiri časa u svakom terminu:

  1. Test - sastavljanje različitih tipova zadataka na različitim nivoima znanja.
  2. Kontrola kvaliteta zadataka.
  3. Bodovanje zadataka i ocenjivanje.
  4. Sastavljanje testa za proveru znanja učenika stečenog na jednom od časova koje kandidat izvodi u školi.
  5. Statistička obrada rezultata testiranja.
  6. Sastavljanje upitnika za ispitivanje stavova učenika.
  7. Izrada projekta za pedagoški eksperiment.

Praksa:

30 poena (6 časova nedeljno)

Usmeni ispit:

50 poena