Šifra predmeta:
1601P
Naziv predmeta:
Metodika nastave hemije 1

Školska godina:

2012/2013.

Uslovi pohađanja:

1102A

ESPB:

4

Vrsta studija:

osnovne akademske studije

Studijski program:

Profesor hemije: 2. godina, letnji semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnici:

dr Biljana I. Tomašević
docent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Igor M. Matijašević, Profesor hemije

Fond časova:

Nedeljno: dva časa predavanja + jedan čas teorijskih vežbi (2+1+0)

Ciljevi:

  • Formiranje znanja o različitim ulogama profesora hemije i potrebnim kompetencijama za ispunjavanje svake od uloga (uvođenje u profesiju).
  • Osposobljavanje za rešavanje problema u nastavi i učenju sadržaja opšte i neorganske hemije.

Ishod:

  • Znanje o različitim ulogama nastavnika hemije i razvoj nastavničkih kompetencija u vezi s znanjem opšte i neorganske hemije i odgovarajućim laboratorijskim veštinama.
  • Osposobljenost za rešavanje problema koji se javljaju prilikom učenja sadržaja opšte i neorganske hemije.

Oblici nastave:

Predavanja i teorijske vežbe.

Vannastavne aktivnosti:

  • Domaći zadaci (jedan ili dva tokom semestra; rezultati se prezentuju tokom nastave).
  • Pretraživanje različitih izvora radi prikupljanja podataka potrebnih za razmatranje tema na časovima nastave i vežbi.
  • Pisanje seminarskog rada.

Literatura:

Osnovna literatura:

  • Dragica Trivić: Metodika nastave hemije 1 (recenziran tekst udžbenika)

Pomoćna literatura:

  • Udžbenici za osnovnu i srednju školu i kurikulumi iz različitih zemalja

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (2 časa nedeljno)

Program rada:

1. Uvod u predmet.

2. Uloge profesora hemije.

3. Kompetencije profesora hemije.

4. Hemija kao nauka i kao nastavni predmet. Specifičnosti nastave/učenja hemije.

5. Opšti ciljevi nastave/učenja hemije u osnovnoj i srednjoj školi.

6. Ciljevi nastave/učenja opšte hemije kod nas i u svetu (prikaz i uporedna analiza ciljeva u različitim programima).

7. Nastavni sadržaji iz hemije (činjenice, pojmovi, pravila, principi, teorije, zakoni).

8. Osnovni principi za izbor sadržaja u programu hemije.

9. Nastavni sadržaji iz opšte i neorganske hemije u različitim nastavnim programima (prikaz i uporedna analiza).

10. Hemijska pismenost. Razvoj hemijske pismenosti u oblasti opšte i neorganske hemije.

11. Formiranje sistema pojmova.

12-13. Prezentacije studentskih domaćih radova.

14-15. Problemi u vezi s formiranjem pojmova opšte hemije i načini rešavanja.

Teorijske vežbe:

10 poena (1 čas nedeljno)

Program rada:

Vežbe se realizuju u okviru pet termina sa po tri časa u svakom terminu:

  1. Činjenice, pojmovi, pravila, principi, teorije i zakoni u okviru različitih tema iz opšte hemije.
  2. Sistem pojmova – sastavljanje mapa (grafova) pojmova.
  3. Ogled kao osnova za formiranje hemijskih pojmova.
  4. Računski zadaci u nastavi hemije.
  5. Hemijska pismenost – izbor sadržaja opšte i neorganske hemije koje bi trebalo da znaju svi srednjoškolci

Seminarski radovi:

15 poena

Domaći zadaci:

5 poena

Usmeni ispit:

60 poena