Šifra predmeta:
1602P
Naziv predmeta:
Metodika nastave hemije 2

Školska godina:

2012/2013.

Uslovi pohađanja:

1601P + 1202A

ESPB:

3

Vrsta studija:

osnovne akademske studije

Studijski program:

Profesor hemije: 3. godina, letnji semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnici:

dr Biljana I. Tomašević
docent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Igor M. Matijašević, Profesor hemije

Fond časova:

Nedeljno: dva časa predavanja + jedan čas teorijskih vežbi (2+1+0)

Ciljevi:

  • Formiranje znanja o ciljevima učenja organske hemije u osnovnoj školi, gimnaziji i u različitim srednjim stručnim školama kod nas i u svetu.
  • Osposobljavanje za rešavanje problema u nastavi i učenju sadržaja organske hemije.

Ishod:

  • Razumevanje ciljeva učenja organske hemije u osnovnoj školi, gimnaziji i u različitim srednjim stručnim školama.
  • Osposobljenost za rešavanje problema u nastavi i učenju sadržaja organske hemije.

Oblici nastave:

Predavanja i teorijske vežbe

Vannastavne aktivnosti:

  • Domaći zadaci (jedan ili dva tokom semestra; rezultati se prezentuju tokom nastave).
  • Pretraživanje različitih izvora radi prikupljanja podataka potrebnih za razmatranje tema na časovima nastave i vežbi.
  • Pisanje seminarskog rada.

Literatura:

Osnovna literatura:

  • Milan Sikirica: Metodika nastave hemije, Školska knjiga, Zagreb, 2003.
  • Ivan Ivić, Ana Pešikan, Slobodanka Antić: Aktivno učenje 2, Institut za psihologiju, Beograd, 2001.

Pomoćna literatura:

  • Udžbenici za osnovnu i srednju školu i kurikulumi iz različitih zemalja

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (2 časa nedeljno)

Program rada:

1. Veze između opšte, neorganske i organske hemije (kako omogućiti formiranje celovitog sistema znanja).

2. Ciljevi učenja organske hemije u osnovnoj školi.

3. Ciljevi učenja organske hemije u gimnaziji.

4. Ciljevi učenja organske hemije u različitim srednjim stručnim školama.

5. Programi organske hemije za različite nivoe obrazovanja kod nas.

6. Programi organske hemije za različite nivoe obrazovanja u svetu (prikaz i uporedna analiza).

7. Uvodni časovi u nastavu organske hemije.

8. Struktura nastavnog sadržaja iz organske hemije.

9. Razvoj hemijske pismenosti u oblasti organske hemije.

10. Problemi u vezi s formiranjem pojmova organske hemije i načini rešavanja.

11-12. Prezentacije studentskih domaćih radova.

13. Aktivnosti učenika u okviru različitih zadataka na časovima hemije.

14. Postupci aktiviranja učenika na časovima hemije.

15. Istraživački pristup u nastavi/učenju hemije.

Teorijske vežbe:

10 poena (1 čas nedeljno)

Program rada:

Vežbe se realizuju u okviru pet termina s po tri časa u svakom terminu:

  1. Osmišljavanje različitih načina kako se može omogućiti učenicima da uspostave realcije između strukture molekula i fizičkih svojstava pripadnika različitih klasa organskih jedinjenja.
  2. Osmišljavanje različitih načina kako se može omogućiti učenicima da uspostave relacije između strukture molekula i vrsta organskih reakcija kojima podležu pripadnici različitih klasa organskih jedinjenja.
  3. Osmišljavanje različitih načina kako se učenicima može omogućiti razumevanje uticaja strukture molekula na kisela, odnosno bazna svojstva organskih jedinjenja.
  4. Hemijska pismenost – izbor sadržaja organske hemije koje bi trebalo da znaju svi srednjoškolci.
  5. Izrada pregleda o praktičnoj primeni različitih organskih jedinjenja.

Seminarski radovi:

15 poena

Domaći zadaci:

5 poena

Usmeni ispit:

60 poena