Студијски програм: Настава хемије
Врста и ниво студија: интегрисане основне и мастер академске студије
Назив предмета: Методика наставе органске хемије Шифра: 602P1
Наставници: др Драгица Д. Тривић, др Биљана И. Томашевић
Статус предмета: обавезни
Број ЕСПБ: 8
Услов: 601P1 + 200A1 + 200E1

Циљ предмета:

  1. Разумевање циљева, исхода и стандарда постигнућа у области органске хемије у основној школи, гимназији и различитим средњим стручним школама.
  2. Оспособљавање за решавање проблема у настави и учењу садржаја органске хемије.

Исход предмета:

  1. Развој наставничких компетенција које обухватају знање и вештине за лабораторијски рад, потребне за наставу у области органске хемије.
  2. Оспосoбљеност за решавање проблема у настави и учењу органске хемије.

Садржај предмета:

Теоријска настава

Предавања

1. Везе између опште, неорганске и органске хемије - формирање целовитог система појмова.

2. Циљеви, исходи и стандарди постигнућа у области органске хемије у основној школи.

3. Циљеви, исходи и стандарди постигнућа у области органске хемије у гимназији.

4. Циљеви, исходи и стандарди постигнућа у области органске хемије у различитим средњим стручним школама.

5. Програми органске хемије за различите нивое образовања код нас.

6. Програми органске хемије за различите нивое образовања у свету (приказ и упоредна анализа).

7. Организација наставног садржаја из органске хемије.

8. Хемијска писменост у области органске хемије.

9-10. Проблеми у вези с формирањем појмова органске хемије и начини решавања.

11-12. Презентације студентских домаћих радова.

13. Активности ученика у оквиру различитих задатака на часовима хемије.

14-15. Истраживачки приступ у настави / учењу хемије.

Теоријске вежбе

1. Циљеви, исходи и стандарди постигнућа у области органске хемије у основној школи.

2. Циљеви, исходи и стандарди постигнућа у области органске хемије у гимназији.

3. Циљеви, исходи и стандарди постигнућа у области органске хемије у средњим стручним школама.

4. Садржаји органске хемије у наставном програму за основну школу.

5. Садржаји органске хемије у наставном програму за гимназију.

6. Садржаји органске хемије у наставним програмима средњих стручних школа.

7. Хемијска писменост у области органске хемије.

8. Планирање приступа у настави органске хемије за повезивање структуре молекула и физичких својстава припадника различитих класа органских једињења.

9. Планирање приступа у настави органске хемије за повезивање структуре молекула припадника различитих класа органских једињења и типова органских реакција.

10. Планирање приступа у настави органске хемије за повезивање структуре молекула и киселинско-базних својства органских једињења.

11-12. Израда прегледа о практичној примени различитих органских једињења.

Ваннаставне активности

  • Домаћи задаци (резултати се презентују током наставе).
  • Претраживање различитих извора ради прикупљања података потребних за разматрање тема на часовима наставе и вежби.
  • Писање семинарског рада.

Литература:

  • Милан Сикирица: Методика наставе хемије, Школска књига, Загреб, 2003.

Помоћна литература

  • Уџбеници хемије за основну и средњу школу, наставни програми за основну школу, гимназију и средње стручне школе, курикулуми из различитих земаља
Број часова активне наставе (недељно): Предавања: 2 Теоријске вежбе: 4 ДОН (лаб. вежбе): 0 Студ. истраж. рад: 0

Методе извођења наставе:

Предавања, радионице и теоријске вежбе.

Оцена знања (укупно 100 поена)
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
Предавања: 5 Усмени испит: 60
Теоријске вежбе: 10    
Семинарски радови: 15    
Домаћи задаци: 10