Šifra predmeta:
673H2
Naziv predmeta:
Pedagoška psihologija

Školska godina:

2024/2025.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

10

Vrsta studija:

doktorske akademske studije

Studijski programi:

Hemija: 1. godina, zimski semestar, izborni (E72H2), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 1. godina, zimski semestar, izborni (E71H2), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 2. godina, zimski semestar, izborni (E74H2), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 2. godina, zimski semestar, izborni (E73H2), stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Ana Ž. Pešikan
redovni profesor, Filozofski fakultet, Čika Ljubina 18-20, Beograd

Saradnici:

Fond časova:

Nedeljno: pet časova predavanja + tri časa studijskog istraživačkog rada

Ciljevi:

Osnovni cilj ovog predmeta jeste da se doktoranti osposobe da razumeju prirodu procesa učenja i nastave i da budu osposobljeni da kompetentno rade na obezbeđivanju kvaliteta procesa učenja i nastave u obrazovnom kontekstu.

Ishod:

Da znaju i razumeju koja je njihova uloga u obezbeđivanju kvaliteta procesa školskog učenja/nastave; da znaju i razumeju specifičnosti školskog učenja/nastave; da umeju da kompetentno koncipiraju i realizuju mere koje bi doprinele obezbeđivanju kvaliteta procesa učenja/nastave u konkretnom obrazovnom kontekstu; da efikasno sarađuju sa drugim partnerima na obezbeđivanju kvaliteta procesa učenja/nastave; da budu kompetentni nosioci novina u obezbeđivanju kvaliteta procesa učenja/nastave.

Oblici nastave:

Predavanja i razni oblici aktivnog/interaktivnog učenja.

Vannastavne aktivnosti:

Literatura:

  • S. Radonjić: Psihologija učenja I i II, Zavod za udzbenike i nastavna sredstva (odabrana poglavlja)
  • Ivić i sar.: Aktivno učenje 2, Institut za psihologiju, Beograd, 2003.
  • A. Pešikan: Nastava i razvoj društvenih pojmova kod dece, ZUNS, 2003. (odabrana poglavlja)
  • N. M. Lambert & B. L. McCombs (Eds.): How Students Learn - Reforming Schools Through Learner-Centered Education, APA, Washington, 1998.
  • L. C. Moll (Ed.): Vygotsky and Education – Instructional implications and applications of sociohistorical psychology, Cambridge University Press, Cambridge, 1990.
  • J. V. Wertsch (Ed.): Culture, communication and cognition: Vygotskian perspectives, Cambridge: Cambridge University Press, 1995. (odabrani delovi)
  • I. Ivić (1992): Teorije mentalnog razvoja i problemi ishoda obrazovanja, Psihologija, 3-4, str. 7-35.

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (5 časova nedeljno)

Program rada:

  • Osnove psihologije učenja.
  • Ključne psihološke pretpostavke procesa kvalitetnog učenja/nastave.
  • Specifičnosti školskog učenja i nastave.
  • Različiti modeli školskog učenja i nastave.
  • Tehnike praćenja i procene kvaliteta procesa učenja/nastave.
  • Rad na oceni i unapređivanju kvaliteta procesa učenja i nastave.

Seminarski radovi:

30 poena

Usmeni ispit:

60 poena

Studijski istraživački rad:

0 poena (3 časa nedeljno)