Šifra predmeta:
672H2
Naziv predmeta:
Razvojna psihologija

Školska godina:

2024/2025.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

10

Vrsta studija:

doktorske akademske studije

Studijski programi:

Hemija: 1. godina, zimski semestar, izborni (E72H2), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 1. godina, zimski semestar, izborni (E71H2), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 2. godina, zimski semestar, izborni (E73H2), stručno-aplikativni predmet

Hemija: 2. godina, zimski semestar, izborni (E74H2), stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Ana Ž. Pešikan
redovni profesor, Filozofski fakultet, Čika Ljubina 18-20, Beograd

Saradnici:

Fond časova:

Nedeljno: pet časova predavanja + tri časa studijskog istraživačkog rada

Ciljevi:

Da doktoranti upoznaju i razumeju osnovne karakteristike razvoja i socijalizacije jedinke.

Ishod:

Osposobljeni su da razumeju pojam razvoja; da razumeju prirodu razvojnih fenomena; odnos pojma razvoj sa pojmom učenje; da poznaju osnovne teorije razvoja; da poznaju karakteristike razvojnih etapa, posebno doba adolescencije; da razumeju pojam socijalizacije; da su u stanju da upotrebe svoje znanje o razvoju osoba u rešavanju nastavnih i obrazovnih problema.

Oblici nastave:

Predavanja i razni oblici aktivnog/interaktivnog učenja.

Vannastavne aktivnosti:

Literatura:

  • I. Ivić: Čovek kao animal symbolicum, Nolit, Beograd, 1987.
  • Šmit: Razvoj deteta biološki, kulturološki i vaspitni okvir proučavanja, ZUNS, Bgd, 1999.
  • M. Donaldson: Um deteta, ZUNS, Bgd, 1998.
  • Langer: Teorije psihičkog razvoja, ZUNS, Bgd, 1981.
  • Vera Smiljanić: Razvojna psihologija, Društvo psihologa, Beograd, 1989.
  • Vigotski: Mišljenje i govor, Nolit, 1977.
  • Kognitivni razvoj deteta, zbornik, Društvo psihologa, Beograd, 1983.
  • Proces socijalizacije kod dece, ZUNS, Beograd, 1990.
  • Socijalno ponašanje učenika, Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2004.

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (5 časova nedeljno)

Program rada:

  • Pojam razvoja;
  • Odnos razvoja i učenja;
  • Teorije razvoja;
  • Faktori razvoja;
  • Karakteristike i etape razvoja;
  • Karakteristike intelektualnog razvoja;
  • Pproblemi merenja intelektualnih postignuća;
  • Pojam socijalizacije.

Seminarski radovi:

30 poena

Usmeni ispit:

60 poena

Studijski istraživački rad:

0 poena (3 časa nedeljno)