Šifra predmeta:
654P2
Naziv predmeta:
Metodika nastave hemije 2

Školska godina:

2024/2025.

Uslovi pohađanja:

601P2 + 602P2

ESPB:

6

Vrsta studija:

integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski program:

Nastava hemije: 5. godina, letnji semestar, obavezni, stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnik:

Lidija R. Ralević, master profesor hemije
asistent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Fond časova:

Nedeljno: četiri časa predavanja + dva časa teorijskih vežbi (4+2+0)

Ciljevi:

Da se studenti osposobe da planiraju načine i zadatke za praćenje napredovanja učenika i vrednovanje njihovih postignuća prema ciljevima nastave i učenja hemije u nastavnim programima i obrazovnim standardima.

Ishod:

Studenti planiraju načine i zadatke za formativno proveravanje napredovanja učenika tokom procesa nastave i učenja hemije, i za sumativno proveravanje i vrednovanje postignuća učenika.

Oblici nastave:

Predavanja, radionice i teorijske vežbe.

Vannastavne aktivnosti:

Domaći zadaci.

Literatura:

Osnovna literatura:

  1. Dragica Trivić: Teme iz metodike nastave hemije, Klett, Beograd, 2013.
  2. Milan Sikirica: Metodika nastave hemije, Školska knjiga, Zagreb, 2003.
  3. Dragica Trivić, Biljana Tomašević: Praktikum za vežbe iz Metodike nastave hemije 3 i 4, Hemijski fakultet, Beograd, 2008.

Pomoćna literatura:

  1. Nastavni programi hemije za osnovnu školu, gimnaziju i srednje stručne škole.
  2. Dragica Trivić, Ratko M. Jankov, Miomir Ranđelović, Vladimir Vukotić, Mirjana Marković, Ružica Kovačević, Milan Nikolić: Obrazovni standardi za kraj obaveznog obrazovanja za nastavni predmet Hemija, Ministarstvo prosvete RS, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Beograd, 2010.
  3. Dragica Trivić, Gordana Popović, Ljubinka Rajaković, Slavica Kovačević, Dragana Anđelković, Branka Antić, Danijela Bjelica-Milovanović, Mirjana Bogdanović: Opšti standardi postignuća za kraj opšteg srednjeg obrazovanja i vaspitanja i srednjeg stručnog obrazovanja i vaspitanja u delu opšteobrazovnih predmeta, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, Beograd, 2013.
  4. https://ceo.edu.rs/wp-content/uploads/obrazovni_standardi/kraj_obaveznog_obrazovanja/Hemija.pdf
  5. https://ceo.edu.rs/wp-content/uploads/opsti_standardi/Hemija.pdf

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (4 časa nedeljno)

Program rada:

Praćenje i procenjivanje učeničkih postignuća - karakteristike dobre prakse. Formativno proveravanje. Sumativno proveravanje. Karakteristike različitih načina proveravanja učeničkih postignuća (prema vremenu i načinu izvođenja), prednosti i ograničenja. Test, vrste testova i tipovi zadataka u testu. Merne karakteristike testa. Kontrola kvaliteta zadataka. Bodovanje i ocenjivanje. Nacionalna i međunarodna testiranja. Praktično proveravanje znanja. Istraživački postavljeni zadaci. Kontekstualno postavljeni zadaci.

Teorijske vežbe:

10 poena (2 časa nedeljno)

Program rada:

  1. Usmeno proveravanje učeničkih postignuća.
  2. Test - tipovi zadataka.
  3. Kontrola kvaliteta zadataka.
  4. Pripremanje testa.
  5. Bodovanje zadataka i ocenjivanje.
  6. Primena mapa pojmova za ispitivanje učeničkih postignuća.
  7. Priprema testa za proveru ostvarenosti ciljeva učenja jedne nastavne jedinice.
  8. Praktično proveravanje znanja.
  9. Praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća kroz istraživački postavljene zadatke.
  10. Praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća kroz kontekstualno postavljene zadatke 1.
  11. Praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća kroz kontekstualno postavljene zadatke 2.
  12. Statistička obrada rezultata testiranja.

Domaći zadaci:

20 poena

Pismeni ispit:

40 poena

Usmeni ispit:

20 poena