Šifra predmeta:
622P2
Naziv predmeta:
Informaciono-komunikacione tehnologije u nastavi hemije

Školska godina:

2024/2025.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

10

Vrsta studija:

integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski program:

Nastava hemije: 4. godina, zimski semestar, izborni (E15P2), naučno-stručni predmet

Nastavnik:

dr Biljana I. Tomašević
docent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnici:

Fond časova:

Nedeljno: četiri časa predavanja + četiri časa teorijskih vežbi (4+4+0)

Ciljevi:

Cilj predmeta je da studenti razvijaju digitalne kompetencije koje će im omogućiti pedagošku upotrebu informaciono-komunikacionih tehnologija za procese nastave/učenja hemije, kao i za izvođenje akcionih istraživanja.

Ishod:

Studenti će biti osposobljeni da:

  • koriste internet resurse relevantne za realizaciju nastave hemije i usavršavanje nastavničkih kompetencija;
  • pripremaju odgovarajuće digitalne/multimedijalne nastavne materijale;
  • primenjuju IKT u skladu sa savremenim metodama nastave/učenja, oblicima praćenja i vrednovanja učeničkih postignuća i potrebama izvođenja akcionih istraživanja;
  • primenjujući IKT u nastavi hemije omoguće učenicima unapređenje digitalne kompetencije kao opšte međupredmetne kompetencije.

Oblici nastave:

Predavanja i teorijske vežbe, seminarski radovi.

Vannastavne aktivnosti:

Literatura:

Osnovna literatura:

  • R. C. Clark, R. E. Mayer: E-learning and the science of instruction: proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning, 3rd ed., Pfeiffer, An Imprint of Wiley, 2011.
  • J. K. Gilbert, D. Treagust (eds.): Models and Modeling in Science Education, Springer, 2009.
  • Microsoft Digital Literacy, Microsoft Corporation, 2014.

Pomoćna literatura:

  • Radovi iz naučnih časopisa koji se odnose na primenu IKT u nastavi.
  • Materijali za predavanja.

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (4 časa nedeljno)

Program rada:

  • Informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) - značaj i primena u obrazovanju.
  • Sticanje i razvoj digitalnih kompetencija za profesiju nastavnika, učeničkih digitalnih kompetencija i kompetencija za celoživotno učenje.
  • Iternet izvori kao podrška stalnom stručnom usavršavanju nastavnika hemije.
  • Primena programskih paketa za realizaciju različitih oblika i metoda nastave/učenja.
  • Različiti načini primene obrazovnih tehnologija u nastavi hemije (CAI, CAL, CBT, e-learning, LMS).
  • Primena teorija učenja u pripremi materijala za učenje podržano informaciono-komunikacionim tehnologijama.
  • Prikupljanje i obrada rezultata formativne i sumativne provere znanja, stavova i mišljenja učenika u akcionim istraživanjima primenom IKT.
  • Multimedijalni pristup za realizaciju problemskog učenja i učenja putem otkrića.

Teorijske vežbe:

10 poena (4 časa nedeljno)

Program rada:

  • Ciljevi, načini i ishodi korišćenja baza podataka (KoBSON, SCINDEX).
  • Primena programskih paketa za pripremu nastavnih materijala.
  • Priprema i analiza nastavnih prezentacija sa stanovišta teorije kognitivnog opterećenja.
  • Izbor i priprema sadržaja za izradu internet stranice (Wix, Weebly).
  • Izrada internet stranice (Wix, Weebly).
  • Didaktička igra i primena IKT u njenoj realizaciji.
  • Praćenje i proveranje učeničkih postignuća, prikupljanje i obrada rezultata (Office, SPSS).
  • Školska evidencija (Office).
  • Priprema i analiza primene animacija i simulacija u nastavi hemije.
  • Priprema i obrada video snimaka u nastavi hemije.
  • Priprema za polaganje ispita.

Praktični ispit:

50 poena

Projekti:

30 poena

Napomene:

Priprema internet strane.