Šifra predmeta:
2652H
Naziv predmeta:
Savremeni oblici nastave hemije

Školska godina:

2012/2013.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

8

Vrsta studija:

master akademske studije

Studijski program:

Hemija: 1. godina, zimski semestar, izborni (2IP2H), stručno-aplikativni predmet

Nastavnik:

dr Dragica D. Trivić
redovni profesor, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Saradnici:

dr Biljana I. Tomašević
docent, Hemijski fakultet, Studentski trg 12-16, Beograd

Igor M. Matijašević, Profesor hemije

Fond časova:

Nedeljno: tri časa predavanja + dva časa teorijskih vežbi + tri časa laboratorijskih vežbi (3+2+3)

Ciljevi:

  • Formiranje znanja o savremenim konceptima dizajniranja procesa nastave.
  • Formiranje znanja o najnovijim naučnim istraživanjima u oblasti poučavanja i učenja.
  • Razvijanje veština kritičkog preispitivanja postojeće prakse u nastavi hemije i iznalaženja kreativnih rešenja u nastavi hemije.

Ishod:

  • Znanje o savremenim konceptima dizajniranja procesa nastave.
  • Znanje o najnovijim naučnim istraživanjima u oblasti poučavanja i učenja.
  • Osposobljenost za kritičko preispitivanje postojeće prakse u nastavi hemije i iznalaženje kreativnih rešenja u nastavi hemije.

Oblici nastave:

Nastava se realizuje kroz frontalno razmatarnje i diskusiju tema i individualno i grupno rešavanje problema. Vežbe se realizuju kroz individualno rešavanje problema i diskutovanje rešenja.

Vannastavne aktivnosti:

Pripremanje seminarskih radova.

Literatura:

Osnovna literatura:

  1. Dž. Brofi, Nastava, Pedagoško društvo Srbije, Beograd, 2004.
  2. M. Beker, Motivacija, Pedagoško društvo Srbije, Beograd 2005.
  3. Grupa autora: Saznavanje i nastava, Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 1995.
  4. Grupa autora: Aktivno učenje I i II, Institut za psihologiju, 2003.
  5. Grupa autora: Pretpostavke uspešne nastave, Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 2006.

Pomoćna literatura:

  1. Klafki, Šulc i drugi, Didaktičke teorije, EDUCA, Zagreb, 1994.
  2. E. Terhart, Metode poučavanja i učenja, EDUCA, Zagreb, 2001.
  3. K. Kyriacou, Temeljna nastavna umijeća, EDUCA, Zagreb, 2001.
  4. P. Roeders, Interaktivna nastava, Institut za pedagogiju i andragogiju, Filozofski fakultet, Beograd, 2003.
  5. N. Havelka, Učenik i nastavnik u obrazovnom procesu, 2000. (poglavlje "Struktura učeničkih aktivnosti kao mera realizacije obrazovnong programa).
  6. Članci iz stručnih časopisa i sa Interneta.

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (3 časa nedeljno)

Program rada:

  1. Nastava kao proces poučavanja i učenja.
  2. Odlike procesa učenja u nastavi.
  3. Savremne didaktičke teorije.
  4. Teorija kurikuluma.
  5. Standardi, ciljevi i ishodi u nastavi hemije.
  6. Sistemski pristup planiranju u nastavi.
  7. Principi delotvorne nastave.
  8. Motivacija u nastavi i motivacija za učenje.
  9. Razvijajuća nastava.
  10. Aktivno učenje.
  11. Interaktivna nastava.
  12. Odnos metoda, sredstava i sadržaja nastave.
  13. Virtuelna učionica.
  14. Komunikacija u nastavi.
  15. Evaluacija u nastavi - vrste, kriterijumi, instrumenti, pouzdanost.

Teorijske vežbe:

30 poena (2 časa nedeljno)

Program rada:

Na vežbama studenti pripremaju i prikazuju sopstvene originalne pristupe/rešenja u vezi s temama i pitanjima razmatranim na predavanjima.

Laboratorijske vežbe:

0 poena (3 časa nedeljno)

Seminarski radovi:

20 poena

Usmeni ispit:

40 poena