Šifra predmeta:
042P2
Naziv predmeta:
Psihologija

Školska godina:

2024/2025.

Uslovi pohađanja:

Nema uslova

ESPB:

4

Vrsta studija:

integrisane osnovne i master akademske studije

Studijski program:

Nastava hemije: 1. godina, letnji semestar, obavezni, akademsko-opšteobrazovni predmet

Nastavnik:

dr Nevena M. Buđevac
vanredni profesor, Učiteljski fakultet, Kraljice Natalije 43, Beograd

Saradnici:

Fond časova:

Nedeljno: tri časa predavanja (3+0+0)

Ciljevi:

Osposobiti studente da razumeju prirodu i složenost procesa razvoja i učenja, kao i odnos među njima, te da nastavu koncipiraju u skladu sa tim.

Ishod:

  • Objašnjava tipične karakteristike razvoja dece školskog uzrasta i navodi njihove implikacije za nastavu.
  • Prepoznaje složenost faktora koji oblikuju razvoj.
  • Argumentovano zastupa značaj podsticanja celovitog razvoja deteta.
  • Objašnjava prirodu procesa učenja/podučavanja i odnos između razvoja i učenja.
  • Oslanjajući se na empirijske nalaze, govori o ulozi koju školovanje i nastavnici mogu imati u razvoju i učenju učenika.
  • Uočava individualne razlike među učenicima i osmišljava podsticajnu sredinu za učenje i razvoj svih učenika.

Oblici nastave:

Predavanja, rad u paru i maloj grupi, diskusije, iskustveno učenje.

Vannastavne aktivnosti:

Literatura:

Osnovna literatura:

  • V. Vizek Vidović, M. Rijavec, V. Vlahović-Štetić, D. Miljković: Psihologija obrazovanja, Klett, Beograd, 2014.

Pomoćna literatura:

  • Dž. Brofi: Kako motivisati učenike da uče, Clio, Beograd, 2015.
  • A. Vulfolk, M. Hjuz, V. Volkap: Psihologija u obrazovanju 1, Beograd: Clio, Beograd, 2014.
  • A. Vulfolk, M. Hjuz, V. Volkap: Psihologija u obrazovanju 2, Beograd: Clio, Beograd, 2014.
  • A. Vulfolk, M. Hjuz, V. Volkap: Psihologija u obrazovanju 3, Beograd: Clio, Beograd, 2015.

Dodatni materijal:

  Nastavne obaveze i način ocenjivanja

Predavanja:

10 poena (3 časa nedeljno)

Program rada:

  • Odnos razvoja i učenja.
  • Fizički razvoj.
  • Kognitivni razvoj.
  • Razvoj moralnog rasuđivanja.
  • Socijalni i emocionalni razvoj.
  • Inteligencija.
  • Ličnost i identitet.
  • Psihološka saznanja o učenju.
  • Motivacija.
  • Individualne razlike između učenika u obrazovnom okruženju.
  • Uloga škole i nastavnika u razvoju i učenju učenika.

Seminarski radovi:

40 poena

Pismeni ispit:

50 poena