|
|
|
|
|
Студијски програм: Хемија |
Врста и ниво студија: докторске академске студије |
Назив предмета: Методологија педагошког истраживања у настави хемије |
Шифра: 671H1 |
Наставник: др Драгица Д. Тривић |
Статус предмета: изборни |
Број ЕСПБ: 8 |
Услов: Нема услова. |
Циљ предмета:
Оспособљавање за самостално истраживање педагошких аспеката наставе хемије. |
Исход предмета:
- Овладаност поступцима истраживања педагошких појава (од дефинисања проблема до извођења закључака).
- Овладаност основним статистичким поступцима у обради резултата истраживања.
- Овладаност начинима интерпретације статистичкиих података, извођењем закључака и презентирањем резултата истраживања.
|
Садржај предмета:
Теоријска настава
- Сазнавање у науци и научно знање.
- Специфичности истраживања педагошких појава.
- Типови и врсте истраживања педагошких појава.
- Избор проблема истраживања (научна и педагошка релевантност).
- Дефинисање циља и задатака истраживања.
- Истраживачке хипотезе.
- Избор метода истраживања (типови и нацрти истраживања).
- Узорак на којем се врши истраживање (избор и валидност).
- Инструменти истраживања (конструисање, валидност, поступци прикупљања података, обрада).
- Статистички поступци у педагошком истраживању (врсте, поузданост, грешке).
- Интерпретација добијених податка.
- Извођење закључака на основу података из истраживања.
- Начини саопштавања истраживачких резултата (писање извештаја о истраживању и саопштавање кључних налаза).
- Етичка страна научних истраживања.
- Критеријуми за оцењивање научних пројеката.
Ваннаставне активности
Спровођење пробног истраживања.
|
Литература:
- Louis Cohen, Lawrence Manion, and Keith Morrison: Research methods in education, 6th edition, Routledge, Taylor & Francis Group, London and New York, 2007. ISBN 978-0-415-36878-0
- Владимир Мужић: Методологија педагошког истраживања (више поновљених издања), Сарајево, Београд 1973, 1986.
Помоћна литература
- Чланци из стручних часописа у којима се приказују резултати истраживања педагошких питања везаних за наставу хемије.
- Извештаји о истраживањима процеса наставе хемије, објављени на Интернету.
|
Број часова активне наставе (недељно): |
Предавања: 4 |
Теоријске вежбе: 0 |
ДОН (лаб. вежбе): 0 |
Студ. истраж. рад: 0 |
Методе извођења наставе:
Предавања. |
Оцена знања (укупно 100 поена) |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
Предавања: |
10 |
Усмени испит: |
40 |
Семинарски радови: |
20 |
|
|
Пројекти: |
30 |
|
|