Студијски програм: Настава хемије | ||||
Врста и ниво студија: интегрисане основне и мастер академске студије | ||||
Назив предмета: Методика наставе хемије 1 | Шифра: 653P1 | |||
Наставник: др Драгица Д. Тривић | ||||
Статус предмета: обавезни | ||||
Број ЕСПБ: 9 | ||||
Услов: Нема услова. | ||||
Циљ предмета: Oспособљавање за планирање часа (избор метода наставе/учења хемије, наставних средстава и огледа) према циљевима и исходима у наставним програмима и стандардима постигнућа. |
||||
Исход предмета: Оспособљеност за избор одговарајућих метода наставе/учења, наставних средстава и огледа и писање плана часа према циљевима и исходима у наставним програмима хемије и према стандардима постигнућа. |
||||
Садржај предмета: Теоријска настава – Предавања Наставни планови и програми хемије. Образовни стандарди. Педагошка интеракција: међузависност активности ученика и активности наставника на часовима хемије. Методе наставе/учења хемије (преглед). Методе усменог излагања и разговора / методе учења. Метода рада са текстом / методе учења. Метода демонстрације / методе учења. Наставна средства. Уџбеник. Критеријуми за вредновање квалитета уџбеника. Метода лабораторијских и других практичних радова ученика / методе учења. Едукативна радионица. Пројекатска настава. Екскурзије у настави хемије. Показатељи ученичких активности на часовима хемије. Планирање часа - израда сценарија за извођење часа. Анализа писане припреме (сценарија) часа. Планирање наставног рада (годишње планирање, тематско планирање). – Теоријске вежбе 1. Структурне компоненте наставних програма хемије - планирање и реализација наставе. 2. Образовни стандарди за крај обавезног образовања и општег средњег образовања - планирање и реализација наставе. 3. Дефинисање циљева и исхода учења наставне јединице (по избору студента). 4. Задаци и активности ученика. 5. Методе наставе / учења 1. 6. Методе наставе / учења 2. 7. Наставна средства. 8. Уџбеник хемије. 9. Наставне ситуације - показатељи активности. 10. Наставне ситуације - истраживачки приступ. 11. Израда сценарија за реализацију часа хемије. 12-14. Критичка конструктивна анализа сценарија часа. 15. Планирање рада у школи: израда месечног и годишњег плана рада. Ваннаставне активности Домаћи задаци. Претраживање различитих извора ради прикупљања података потребних за разматрање тема на часовима наставе и вежби, за припремање сценарија часа. |
||||
Литература:
|
||||
Број часова активне наставе (недељно): | Предавања: 4 | Теоријске вежбе: 4 | ДОН (лаб. вежбе): 0 | Студ. истраж. рад: 0 |
Методе извођења наставе: Предавања, радионице и теоријске вежбе. |
||||
Оцена знања (укупно 100 поена) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Предавања: | 10 | Усмени испит: | 70 | |
Теоријске вежбе: | 10 | |||
Домаћи задаци: | 10 |