Стандард 14: Систематско праћење и периодична провера квалитета

Високошколска установа континуирано и систематски прикупља потребне информације о обезбеђењу квалитета и врши периодичне провере у свим областима обезбеђења квалитета.

14.1. Хемијски факултет има донету Стратегију обезбеђења квалитета и наведени документ је доступан јавности. Хемијски факултет обезбеђује спровођење утврђених стандарда и поступака за оцењивање квалитета и обављање свих задатака које у том процесу имају субјекти у систему обезбеђења квалитета те установе. У складу са тим Хемијски факултет има оформљене све комисије које се баве праћењем или обезбеђивањем квалитета, а које су предвиђене Статутом Универзитета у Београду - Хемијског факултета. Све комисије имају своје предвиђене задатке, чије резултате презентују одговарајућем телу на годишњем или вишегодишњем нивоу. Међутим, чланови Комисије за самовредновање су уочиле пропусте у раду неких наведених комисија и о томе обавестили органе руковођења. Исправљање пропуста је у току.

14.2. Факултет обезбеђује услове и инфраструктуру за редовно, систематско прикупљање и обраду података потребних за оцену квалитета у свим областима које су предмет самовредновања.

14.3. Факултет у извесној, мање формалној мери добија повратну информацију од послодаваца, представника Националне службе за запошљавање, својих бивших студената и других одговарајућих организација о компетенцијама дипломираних студената, али се за сада дати процес не спроводи кроз јасно дефинисане форме и механизме.

14.4. Хемијски факултет обезбеђује податке потребне за упоређивање са страним високошколским установама у погледу квалитета.

14.5. Хемијски факултет обавља периодична самовредновања и проверу нивоа квалитета током којих проверава спровођење утврђене стратегије и поступака за обезбеђење квалитета као и достизање жељених стандарда квалитета.

За потребе испитивања испуњености стандарда састављене су посебне анкете којима се испитује мишљење студената о свим релевантним питањима. Редовне анкете односе се на оцену педагошког рада наставника и сарадника у настави, које се изводе једном на крају семестра. Ове податке је досад обрађивала Служба за студентске послове, а овај задатак ће се пренети у надлежност Комисије за праћење и унапређење квалитета наставе. Уочено је да је потребно испитати ставове студената о раду техничких сарадника који су ангажовани у оквиру лабораторијских вежби. Пролазност студената за појединачне предмете испитује се након сваког испитног рока, а ове податке је досад обрађивала Служба за студентске послове, а продекан за наставу подносио извештај Наставно-научном већу. Уочено је да је потребно испитати и ставове и мишљења запослених о одређеним питањима, како би се стекао увид у стање квалитета на Хемијском факултету (Прилог 8.4 и Прилог 8.5). Иако је правилником о Самовредновању Хемијског факултета дефинисана учесталост поступка самовредновања (минимум на сваке три године, а по потреби и чешће), Факултет, мимо горе поменутих активности, није спроводио поступак самовредновања дефинисан правилником још од 2011. године.

14.6. Са резултатима самовредновања Факултет упознаје наставнике и сараднике преко Наставно-научног већа (комисија доноси извештај који подноси већу на усвајање), студенте преко студентских организација, Комисију за акредитацију и проверу квалитета и јавност.

SWOT анализа

Предности:

Хемијски факултет поседује јасно дефинисану Стратегију обезбеђења квалитета. +++

Факултет има оформљене све комисије неопходне за праћење или обезбеђивање квалитета, а које су предвиђене Статутом Универзитета у Београду - Хемијског факултета. Све комисије имају своје предвиђене задатке, чије резултате треба да презентују одговарајућем телу (Наставно-научном већу) на годишњем или вишегодишњем нивоу. +++

Факултет обезбеђује услове и инфраструктуру за редовно, систематско прикупљање и обраду података потребних за оцену квалитета.++

Хемијски факултет обезбеђује податке потребне за упоређивање са страним високошколским установама у погледу квалитета.+++

Слабости:

Иако факултет има формиране комисије неопходне за праћење или обезбеђивање квалитета, чланови Комисије за самовредновање су уочили пропусте у њиховом раду. +++

Процес глобалног самовредновања установе у циљу испуњености стандарда дефинисаних Стратегијом о обезбеђењу квалитета, мимо рада на обезбеђењу и унапређењу наставног процеса, се не изводи према дефинисаној учесталости (минимум трогодишњи период). +++

Могућности: Унапређење учесталости процеса самовредновања кроз унапређење рада комисија, органа и служби факултета. +++
Опасности: Ако се не отклоне, све наведене слабости постају опасности. +++

Процена испуњености Стандарда 14 и предлог корективних мера

На основу напред реченог може се закључити да Хемијски факултет испуњава стандард 14.

Поред систематског праћења у циљу обезбеђења и унапређења квалитета наставног процеса које се изводи бар једном годишње, неопходно је да се ради на унапређењу учесталости спровођења процеса свеукупног самовредновања дефинисаног Правилником о самовредновању Хемијског факултета, а у циљу сигурности испуњавања свих стандарда предвиђених Стратегијом.

Потребно је укључити и мишљења осталих запослених, пре свега у оцени рада ненаставног особља, стручних служби Факултета, управе и сл.

Потребно је успоставити јасно дефинисане форме и механизме којима би Факултет добијао повратну информацију од послодаваца, представника Националне службе за запошљавање, својих бивших студената и других одговарајућих организација о компетенцијама дипломираних студената.

Прилози: