Стандард 13: Улога студената у самовредновању и провери квалитетаВисокошколске установе обезбеђују значајну улогу студената у процесу обезбеђења квалитета и то кроз рад студентских организација и студентских представника у телима високошколске установе као и кроз анкетирање студената о квалитету високошколске установе. |
Хемијски факултет у процесу обезбеђења квалитета узима у обзир и ставове студената. У раду комисије за обезбеђење квалитета ставове студената заступају три представника изабраних из чланова студентског парламента (Прилог 13.1). Поред тога, Факултет узима у обзир мишљење и ставове студената о стратегији, стандардима, поступцима и документима којима се обезбеђује квалитет високошколске установе, а кроз рад Студентског парламента Хемијског факултета студенти остварују своја права и штите своје интересе на Факултету. У складу са Законом о високом образовању студенти учествују у раду Наставно-научног већа (Прилог 13.2) и преко својих представника у раду Савета факултета (Прилог 13.3). Такође, на захтев студената оформљена је Комисија за праћење и унапређење наставе у којој студенти равноправно учествују. Осим тога, студенти су у потпуности укључени у процес самовредновања Факултета преко представника Студентског парламента у Комисији за самовредновање (Прилог 13.4 и Прилог 13.5). Студенти учествују у раду и других комисија, које се односе на квалитет Факултета (Прилог 13.6 и Прилог 13.7). Хемијски факултет кроз рад Комисије за обезбеђење и унапређење квалитета, Комисије за праћење и унапређење квалитета наставе и Комисије за самовредновање, анкетира студенте по питањима квалитета периодично, а на крају сваког семестра се спроводи анкета о ставовима о наставницима и сарадницима у настави. Анкете су доступне у електронском облику, у оквиру Система за електронску евиденцију науке и наставе (акроним СЕЛЕН). Резултати и извештаји анкетних упитника који проистичу из рада ове три комисије су дати у оквиру Прилога 3.3 уз Стандард 3 овог извештаја и доступни су јавности. Студенти су равноправни чланови Комисије за праћење и унапређење наставе, а поред тога, преко Студентског парламента и студента продекана редовно упућују примедбе и предлоге за решавање спорних питања која се тичу студирања на Хемијском факултету. |
SWOT анализа |
|
Предности: | Активно учешће студената у телима за обезбеђење квалитета преко представника Студентског парламента у Комисији за праћење и унапређење наставе, Комисији за самовредновање, те Савету факултета. +++ Редовним анкетирањем студената о питањима из свих области у процесу самовредновања добија се повратна информација о квалитету наставе, сарадника и наставника, опремљености, као и генерална, свеукупна оцена Хемијског факултета. +++ |
Слабости: | Један део студената није заинтересован за попуњавање анкетних упитника који су значајни за самовредновање. +++ |
Могућности: | Едукација студената о значају анкета. +++ Подстицање наставника и сарадника у настави да размотре примедбе студената. ++ Повећање видљивости резултата анкетирања. ++ Континуирано унапређење и одржавање контаката са бившим студентима који су нашли запослење, а који би указали на најзначајније квалитете или мане Хемијског факултета. ++ |
Опасности: | Све слабости, уколико се не отклоне, постају опасности. +++ |
Процена испуњености Стандарда 13 и предлог корективних мера | |
Хемијски факултет испуњава стандард 13. Студенти се активно ангажују у раду Комисије за обезбеђење квалитета и конструктивним дискусијама и предлозима доприносе унапређењу квалитета студирања. Планиране мере су:
|