Студијски програм: Настава хемије | ||||
Врста и ниво студија: интегрисане основне и мастер академске студије | ||||
Назив предмета: Евалуација у образовању | Шифра: 663P1 | |||
Наставник: др Слађана Д. Анђелковић | ||||
Статус предмета: изборни | ||||
Број ЕСПБ: 7 | ||||
Услов: Нема услова. | ||||
Циљ предмета: Да студенти усвоје знања о евалуацији као стручној и педагошкој делатности. Да упознају савремени концепт евалуације и основне облике евалуације у васпитању и образовању. Стицање компетенција за евалуацију васпитно-образовног процеса у школи, процену вредности рада и резултата ученика и наставника, квалитета васпитно-образовног процеса и наставних планова и програма на основу прикупљених података и информација. Развијање способности за евалуацију и самоевалуацију рада ученика и наставника. |
||||
Исход предмета: Да студенти поседују развијене компетенције за примену теоријских знања у процесу евалуације и самоевалуације. Да студенти поседују квалитетну основу за даље образовање, истраживање и професионални развој на пољу евалуације у образовању. Да буду оспособљени да учествују у различитим врстама евалуације и самоевалуације. Да буду оспособљени да креирају и примењују инструменте за мерење, праћење и вредновање квалитета васпитно-образовног процеса у школи, вредновање рада ученика и наставника и самовредновање. |
||||
Садржај предмета: Теоријска настава Васпитна и образовна усмерења савремене школе - оквир за евалуацију. Школа и савремени курикулум (оквир за евалуацију) - циљеви, ученик, предмет учења - садржаји и програм, социогени услови и захтеви, методички приступи, средства, методе, организација и антропогени услови. Појмовно одређење евалуације. Базични појмови и компоненте евалуације у образовању. Развој савременог концепта евалуације. Врсте и облици евалуације. Стандарди квалитета и образовни индикатори. Принципи евалуације. Функције евалуације. Домени евалуације - школска самоевалуација, надзорничка служба, екстерни испити. Eвалуативна истраживања - методолошке основе евалуативних истраживања (предмет, фазе, циљ, истраживачке методе и технике. Предмет и садржаји школске евалуације. Праћење, вредновање и оцењивање у настави. Праћење напретка ученика, других образовних чиниоца, прикупљање података, бележење. Вредновање и самовредновање: индивидуално вредновање, вредновање групног рада, вредновање пројектиних активности, самовредновање ученика и наставника, вредновање есеја, презентација, извођења активности, вредновање наставе и доприноса наставника. Поступци и активирање ученика у вредновању и самовредновању. Сврха вредновања и оцењивања ученичких постигнућа. Оцењивање и стандарди компетенција. Мерење знања, врсте задатака. Функције оцењивања. Грешке у оцењивању и вредновању. Објективно испитивање и оцењивање. Подстицање самоевалуације ученика и улога документације о раду ученика (портфолио). |
||||
Литература:
Помоћна литература
|
||||
Број часова активне наставе (недељно): | Предавања: 2 | Теоријске вежбе: 0 | ДОН (лаб. вежбе): 4 | Студ. истраж. рад: 0 |
Методе извођења наставе: Интерактивни, кооперативни облици рада, предавања, пројекат - истраживање праксе, ппрезентацијe. |
||||
Оцена знања (укупно 100 поена) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Предавања: | 10 | Писмени испит: | 60 | |
Лабораторијске вежбе: | 10 | |||
Семинарски радови: | 5 | |||
Пројекти: | 15 |