Студијски програм: Биохемија | ||||
Врста и ниво студија: основне академске студије | ||||
Назив предмета: Регулација биохемијских процеса | Шифра: 403B1 | |||
Наставник: др Милан Р. Николић | ||||
Статус предмета: обавезни | ||||
Број ЕСПБ: 5 | ||||
Услов: 401B1 | ||||
Циљ предмета: Овај предмет се наставља на претходне предмете, посебно на предмет Биохемија метаболизма. Циљ предмета је шире и дубље упознавање студента са савременим сазнањима о регулационим механизмима биохемијских процеса на нивоу ћелијског сигналинга. |
||||
Исход предмета: Оперативно познавање основних биохемијских регулационих механизама и упознавање са принципима (експерименталног) испитивања регулационих механизама. |
||||
Садржај предмета: Теоријска настава Општи принципи и концепти регулације биохемијских процеса; Структура, организација и карактеристике сигналних путева: примарни гласници, рецептори, спрега рецептора, секундарни гласници, адапторни и ефекторни протеини; Пренос сигнала преко рецептора спрегнутих са Г протеинима;Пренос сигнала преко фамилије фосфатидил-инозитола; Пренос сигнала преко (не)рецепторских тирозин киназа; Пренос сигнала преко једарних рецептора;Пренос сигнала спрегнут са променом количине јона; Гасовити сигнални молекули;Интеграција путева за пренос сигнала: вид и контракција/релаксација мишића; Сигнални системи: узајамна комуникација, мреже и специфичности преноса сигнала;Експериментални приступи и методе у проучавању сигналних путева и њихових компоненти. Практична настава • Примарни гласници: структура, активност, функција. • Унутарћелијски сигнални протеини : структура, активност, функција. • Реактивне врсте као сигнални (редокс) молекули.• In vitro активност(и) одабраних примарних гласника. |
||||
Литература: • David R. Jones, Duško P. Blagojević, Mihajlo B. Spasić: Uvod u molekularnu fiziologiju (Biohemija III). Hemijski fakultet Univerziteta u Beogradu, Beograd, 2006. • Power point презентације са предавања.
Помоћна литература • Gerhard Krauss: Biochemistry of Signaling Transduction and Regulation; Fifth, Completely Revised Edition. Wiley-VCH Verlag, 2014.
|
||||
Број часова активне наставе (недељно): | Предавања: 2 | Теоријске вежбе: 0 | ДОН (лаб. вежбе): 2 | Студ. истраж. рад: 0 |
Методе извођења наставе: Предавања, теоријске и експерименталне вежбе. |
||||
Оцена знања (укупно 100 поена) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Предавања: | 10 | Писмени испит: | 45 | |
Лабораторијске вежбе: | 20 | Усмени испит: | 25 |