Стандард 1: Стратегија обезбеђења квалитетаВисокошколска установа утврђује стратегију обезбеђења квалитета, која је доступна јавности. |
Хемијски факултет има Стратегију обезбеђења квалитета која представља дугорочну оријентацију у остваривању образовних, научно-истраживачких, стручних и других активности које се остварују на Факултету. Стратешко опредељење Факултета је унапређење образовног процеса и научно-истраживачког рада и њихова оријентација према достигнутим нивоима квалитета водећих Факултета у Европи и свету. Једно од важних својстава квалитета јесте његово стално прилагођавање у струци на основу научних достигнућа која детерминишу развој Факултета као установе, студијских програма и услова рада, а нарочито стваралачких способности и вештина свршених студената. Међутим, имајући у виду да је прошло десет година од усвајања ове Стратегије, неопходно је усвојити нову која ће важити за наредни десетогодишњи период. Хемијски факултет ће у дугорочном периоду предузимати мере за обезбеђење квалитета којима ће се одређивати потребне активности, њихови носиоци и рокови за извршење. Субјекти обезбеђења квалитета на Универзитету у Београду - Хемијском факултету:
Стратегија обезбеђења квалитета на Факултету има више сегмената који у симбиози чине систем квалитета:
Права и обавезе сваког од наведених субјеката дефинишу се у стандардима и поступцима за обезбеђење квалитета: Стратегија обезбеђења квалитета обухвата најважније области у делатности Хемијског факултета, а пре свега студијске програме, наставу, научно истраживање, вредновање студената, уџбенике и литературу, ресурсе, ненаставну подршку и процес управљања. Све наведене области у Стратегији обезбеђења квалитета чине систем, чија се динамика континуирано усклађује са главним задацима и циљевима Хемијског факултета. Хемијски факултет је дугорочно опредељен за изградњу организационе културе квалитета. Стратешки, то подразумева да културу обезбеђења квалитета поседују и стално унапређују сви субјекти у систему квалитета. То се посебно односи на пословодни орган (декан), професоре и сараднике, студенте, ненаставно особље, као и на стручне органе и тела. Декан предлаже, а Наставно-научно веће утврђује елементе организационе културе квалитета, који се објављују - чине доступним свим субјектима квалитета на Хемијском факултету и обавезују их на одговарајуће понашање у извршавању својих активности и обавеза. Донету Стратегију обезбеђења квалитета, Хемијски факултет је промовисао интерно и екстерно. Интерно, Стратегија обезбеђења квалитета је презентована у целости на Наставно-научном већу, Студентском парламенту и на Огласној табли Хемијског факултета. Екстерно, Стратегија обезбеђења квалитета је презентована у целости на Интернет презентацији Хемијског факултета и у публикацијама доступним јавности. Хемијски факултет континуирано ради на унапређењу Стратегије обезбеђења квалитета, имајући у виду да се мењају фактори интерне и екстерне природе који утичу на њену реализацију. |
SWOT анализа |
|
Предности: | Хемијски факултет је усвојио Стратегију обезбеђења квалитета, која је стратешки развојни документ из области обезбеђења квалитета високог образовања на Факултету и која дефинише основне приоритете у области обезбеђења и унапређења квалитета високог образовања на Факултету, као и начине њиховог остваривања. Стратегија обезбеђења квалитета доступна је јавности на Интернет страници Факултета. +++ |
Слабости: | Постојећа Стратегија обезбеђења квалитета је усвојена пре десет година и неопходно је донети нов документ. +++ Стратегија обезбеђења квалитета се не може у потпуности спроводити без адекватних финансијских средстава из буџета Републике. Стратегију обезбеђења квалитета треба преиспитати и евентуално кориговати или допунити, да би се обезбедила што боља основа за обезбеђење квалитета. ++ |
Могућности: | Хемијски факултет је остварио сарадњу са бројним релевантним научноистраживачким институцијама и факултетима у земљи и иностранству. Истовремено, запослени на Факултету учествују у бројним међународним пројектима. +++ Култура квалитета запослених се континуирано унапређује, што доприноси ефикаснијем спровођењу Стратегије обезбеђења квалитета. ++ |
Опасности: | Комисија надлежна за обезбеђење и унапређење квалитета у досадашњем раду није редовно достављала извештаје о спровођењу мера и начинима обезбеђења квалитета. +++ Факултет нема довољно средстава за финансирање послова на обезбеђењу квалитета. ++ Чланови Комисије за обезбеђење и унапређење квалитета свој рад у тој комисији обављају поред својих редовних обавеза. ++ Административна подршка Комисији за обезбеђење и унапређење квалитета је недовољна. ++ |
Процена испуњености Стандарда 1 и предлог корективних мера | |
Имајући у виду да су нова Стратегија обезбеђења квалитета и Правилник о обезбеђењу квалитета (који укључује и мере за спровођење) у фази израде, може се очекивати да ће у најскорије време Стандард 1 бити у потпуности испуњен. Потребно је периодично преиспитивати Стратегију обезбеђења квалитета и по потреби је кориговати или допуњавати. Неопходно је да Комисија за обезбеђење и унапређење квалитета доставља редовне извештаје о стању на подручју обезбеђења и унапређењу квалитета на Факултету, како је дефинисано Статутом. Неопходно је нове документе који садрже мере обезбеђења квалитета усагласити са Стратегијом обезбеђења квалитета и Статутом Факултета. За праћење и обезбеђење квалитета у другим областима потребна је шира подршка и ангажовање запослених. Потребно је, према могућностима, издвајати финансијска средства из сопствених извора и улагати их у обезбеђење квалитета. |
Прилози: |