Студијски програм:   Програм образовања у областима психолошких, педагошких и методичких дисциплина за формирање компетенција наставника хемије
Назив предмета:   Истраживања у настави хемије Шифра:   664F2
Наставник:   др Драгица Д. Тривић,   др Весна Д. Милановић Маштраповић
Статус предмета:   изборни
Број ЕСПБ:   3
Услов:   нема

Циљ предмета:

Оспособити студенте да овладају методологијом акционих истраживања, да их планирају и изводе, и да на основу добијених резултата преиспитају наставну праксу.

Исходи предмета:

Након завршетка курса студенти идентификују истраживачка питања или постављају хипотезе у области наставе и учења хемије, пишу пројекат истраживања, примењују одговарајућу методологију, прикупљају и статистички обрађују разултате, изводе закључке и импликације за наставну праксу.

Садржај предмета:

Теоријска настава

Предавања

  • Типови истраживања у хемијском образовању.
  • Истраживачка питања и хипотезе.
  • Пројекат истраживања.
  • Квантитативна истраживања.
  • Инструменти у квантитативним истраживањима.
  • Статистичка обрада резултата.
  • Квалитативна истраживања.
  • Протоколи за посматрање и интервјуе.
  • Организација и анализа квалитативних података.
  • Акциона истраживања.

Теоријске вежбе

Решавање проблемских и рачунских задатака.

  • Избор предмета истраживања, формулисање истраживачких питања и хипотеза. Избор методологије истраживања.
  • Припрема тестова.
  • Припрема упитника.
  • Припрема протокола за посматрање и интервју.
  • Пројекат истраживања.

Ваннаставне активности

Домаћи задаци и писање пројекта.

Литература:

  • M. G. Lodico, D. T. Spaulding and K. H. Voegtle: Methods in Educational Research: From Theory to Practice (second editon), Jossey-Bass, San Francisco, 2010.

Помоћна литература

  • Diane M. Bunce, Renee S. Cole (editors): Nuts and Bolts of Chemical Education Research, American Chemical Society, Washington, DC, 2007.
Број часова активне наставе (недељно): Предавања:   2 Теоријске вежбе:   1 Лабораторијске вежбе:   0 Студ. истраж. рад:   0

Методе извођења наставе:

Предавања, теоријске вежбе.

Оцена знања (укупно 100 поена)
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
Предавања: 5 Усмени испит: 60
Теоријске вежбе: 10  
Домаћи задаци: 5    
Пројекат: 20