Студијски програм:   Програм образовања у областима психолошких, педагошких и методичких дисциплина за формирање компетенција наставника хемије
Назив предмета:   Визуелизације у настави хемије Шифра:   631F2
Наставник:   др Драгица Д. Тривић,   др Весна Д. Милановић Маштраповић
Статус предмета:   изборни
Број ЕСПБ:   3
Услов:   нема

Циљ предмета:

Оспособити студенте да примењују принципе за креирање и примену визуализација у настави хемије, да разумеју ограничења визуализација и утицај на формирање погрешних представа код ученика.

Исходи предмета:

Након завршетка курса студенти планирају примену визуализација ентитета са субмикроскопског нивоа као подршку развоју концептуалног разумевања ученика о структури супстанци, за повезивање субмикроскопског и симболичког нивоа, укључујући различита графичка представљања и математичке моделе.

Садржај предмета:

Теоријска настава

Предавања

  • Типови репрезентација у настави хемије.
  • Ефекти визуализација и њихових комбинација на концептуално разумевање ученика.
  • Разликовање репрезентација и представљене стварности.
  • Визуализације и репрезентације - повезивање субмикроскопског и симболичког нивоа представљања хемијских појмова.
  • Комбиновање визуализација са демонстрацијом огледа и лабораторијским вежбама.
  • Визуализације и погрешне ученичке интерпретације.
  • Визуализације у евалуацији ученичких постигнућа.

Теоријске вежбе

  1. Макроскопски и субмикроскопски нивои представљања хемијских појмова.
  2. Визуализације у уџбеницима хемије.
  3. Симболичке репрезентације.
  4. Субмикроскопске репрезентације.
  5. Репрезентације у евалуацији.

Ваннаставне активности

Домаћи задаци.

Литература:

  • Gilbert, J. K. and Treagust, D. (ed.) (2009). Multiple representations in chemical education, Models and modeling in science education, Volume 4, Springer, 367 pp.

Помоћна литература

  • Scalco, K. C., Talanquer, V., Kiill, K. B. and Cordeiro, M. R. (2018). Making sense of phenomena from sequential images versus illustrated text, J. Chem. Educ., 95, 347?354
Број часова активне наставе (недељно): Предавања:   2 Теоријске вежбе:   1 Лабораторијске вежбе:   0 Студ. истраж. рад:   0

Методе извођења наставе:

Предавања, теоријске вежбе.

Оцена знања (укупно 100 поена)
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
Предавања: 5 Усмени испит: 60
Теоријске вежбе: 10  
Домаћи задаци: 5    
Семинарски рад: 20