Студијски програм:   Програм образовања у областима психолошких, педагошких и методичких дисциплина за формирање компетенција наставника хемије
Назив предмета:   Информационо-комуникационе технологије у настави хемије Шифра:   622F2
Наставник:   др Биљана И. Томашевић
Статус предмета:   обавезни
Број ЕСПБ:   3
Услов:   нема

Циљ предмета:

Развој дигиталних компетенција за припрему и примену наставних материјала и припремање, извођење и управљање процесом наставе/учења хемије употребом информационо-комуникационих технологија.

Исходи предмета:

По завршетку програма кандидат:

  • припрема дигиталне/мултимедијалне наставне материјале;
  • примењује информационо-комуникационе технологије у складу са методама наставе/учења, исходима и стандардима ученичких постигнућа;
  • припрема и реализује наставу која омогућава ученицима унапређење дигиталне компетенције као опште међупредметне компетенције.

Садржај предмета:

Теоријска настава

Предавања

  • Информационо- комуникационе технологије (ИКТ) - значај и примена у образовању.
  • Стицање и развој дигиталних компетенција за професију наставника, ученичких дигиталних компетенција и компетенција за целоживотно учење.
  • Различити начини примене образовних технологија у настави хемије (е-learning, LMS).
  • Примена програмских пакета за реализацију различитих метода наставе/учења.
  • Прикупљање података и обрада резултата формативне и сумативне провере знања, ставова и мишљења ученика у акционим истраживањима применом ИКТ.
  • Примена теорија учења у припреми материјала за учење подржано информационо-комуникационим технологијама.
  • Мултимедија у настави хемије.
  • Организација и управљање онлајн наставом/учењем.
  • Асинхрона и синхрона онлајн настава.

Теоријске вежбе

  • Припрема дигиталних и штампаних наставних материјала (Microsoft Office).
  • Припрема наставних материјала о структури супстанце (ChemSketch, Microsoft Office).
  • Припрема наставних материјала о хемијским реакцијама (ChemSketch, Microsoft Office).
  • Онлајн прикупљање података - провера знања.
  • Онланј прикупљање података - анкетирање.
  • Дигитални видео материјали - припрема и примена.
  • Избор и припрема садржаја за интернет страницу.
  • Израда интернет странице.

Ваннаставне активности

Домаћи задаци.

Литература:

  • R. C. Clark, R. E. Mayer: E-learning and the science of instruction: proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning, 3rd ed., Pfeiffer, An Imprint of Wiley, 2011.
  • Microsoft Digital Literacy, Microsoft Corporation, 2014.

Помоћна литература

  • Радови из научних часописа који се односе на примену ИКТ у настави хемије.
  • Материјали са предавања.
Број часова активне наставе (недељно): Предавања:   2 Теоријске вежбе:   1 Лабораторијске вежбе:   0 Студ. истраж. рад:   0

Методе извођења наставе:

Предавања, теоријске вежбе.

Оцена знања (укупно 100 поена)
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
Предавања: 10 Практични испит: 50
Теоријске вежбе: 20  
Домаћи задаци: 20