|
|
|
|
|
Студијски програм: Програм образовања у областима психолошких, педагошких и методичких дисциплина за формирање компетенција наставника хемије |
Назив предмета: Информационо-комуникационе технологије у настави хемије |
Шифра: 622F2 |
Наставник: др Биљана И. Томашевић |
Статус предмета: обавезни |
Број ЕСПБ: 3 |
Услов: нема |
Циљ предмета:
Развој дигиталних компетенција за припрему и примену наставних материјала и припремање, извођење и управљање процесом наставе/учења хемије употребом информационо-комуникационих технологија. |
Исходи предмета:
По завршетку програма кандидат:
- припрема дигиталне/мултимедијалне наставне материјале;
- примењује информационо-комуникационе технологије у складу са методама наставе/учења, исходима и стандардима ученичких постигнућа;
- припрема и реализује наставу која омогућава ученицима унапређење дигиталне компетенције као опште међупредметне компетенције.
|
Садржај предмета:
Теоријска настава
– Предавања
- Информационо- комуникационе технологије (ИКТ) - значај и примена у образовању.
- Стицање и развој дигиталних компетенција за професију наставника, ученичких дигиталних компетенција и компетенција за целоживотно учење.
- Различити начини примене образовних технологија у настави хемије (е-learning, LMS).
- Примена програмских пакета за реализацију различитих метода наставе/учења.
- Прикупљање података и обрада резултата формативне и сумативне провере знања, ставова и мишљења ученика у акционим истраживањима применом ИКТ.
- Примена теорија учења у припреми материјала за учење подржано информационо-комуникационим технологијама.
- Мултимедија у настави хемије.
- Организација и управљање онлајн наставом/учењем.
- Асинхрона и синхрона онлајн настава.
– Теоријске вежбе
- Припрема дигиталних и штампаних наставних материјала (Microsoft Office).
- Припрема наставних материјала о структури супстанце (ChemSketch, Microsoft Office).
- Припрема наставних материјала о хемијским реакцијама (ChemSketch, Microsoft Office).
- Онлајн прикупљање података - провера знања.
- Онланј прикупљање података - анкетирање.
- Дигитални видео материјали - припрема и примена.
- Избор и припрема садржаја за интернет страницу.
- Израда интернет странице.
Ваннаставне активности
Домаћи задаци.
|
Литература:
- R. C. Clark, R. E. Mayer: E-learning and the science of instruction: proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning, 3rd ed., Pfeiffer, An Imprint of Wiley, 2011.
- Microsoft Digital Literacy, Microsoft Corporation, 2014.
Помоћна литература
- Радови из научних часописа који се односе на примену ИКТ у настави хемије.
- Материјали са предавања.
|
Број часова активне наставе (недељно): |
Предавања: 2 |
Теоријске вежбе: 1 |
Лабораторијске вежбе: 0 |
Студ. истраж. рад: 0 |
Методе извођења наставе:
Предавања, теоријске вежбе. |
Оцена знања (укупно 100 поена) |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
Предавања: |
10 |
Практични испит: |
50 |
Теоријске вежбе: |
20 |
|
|
Домаћи задаци: |
20 |
|
|