Студијски програм: Програм образовања у областима психолошких, педагошких и методичких дисциплина за формирање компетенција наставника хемије | ||||
Назив предмета: Мотивација у процесу учења | Шифра: 045F2 | |||
Наставник: др Невена М. Буђевац | ||||
Статус предмета: изборни | ||||
Број ЕСПБ: 3 | ||||
Услов: нема | ||||
Циљ предмета: Оспособити студенте за разумевање различитих модела објашњења мотивације за учење и примену стратегија за препознавање и праћење ученичке мотивационе оријентације, стратегија за мотивисање ученика за рад и учење хемије, развијање интринзичке мотивације, као и коришћење екстринзичких побуђивача постојећих и стварање и развијање нових интересовања за хемију. |
||||
Исход предмета: Након завршетка курса студенти ће разумети ученичке мотивационе оријентације, бити оспособљени да идентификују и прате индикаторе ученичке мотивисаности и да примењују стратегије за оптимизацију ученичких мотивационих оријентација. |
||||
Садржај предмета: Теоријска настава – Предавања Мотивација за учење у односу на друге облике мотивације. Мотивација у контексту учионице. Становишта (теорије) о мотивацији за учење. Ученичка мотивација за учење као циљ наставника и као компонента успостављених акционих шема. Подстицање и социјализација мотивације за учење. Педагошка интеракција и комуникција као инструмент мотивационе улоге наставника. Успостављање заједнице за учење у привлачној учионици за ученике. Подржавање самопуздања ученика (програм наставе и учења фокусиран на напредовање и успех ученика, оспособљавање ученика за праћење и процену сопственог напретка и препознавање повезаности труда и исхода). Поновно успостављање самопоуздања и воље за учењем код обесхрабрених ученика. Интризичка мотивација: задовољавање потребе ученика за аутономијом, компетентношћу и повезаношћу. Обезбеђивање спољашњих/екстринзичких побуђивача. Социјализовање незаинтересованих или отуђених ученика. – Теоријске вежбе
Ваннаставне активности Домаћи задаци и семинарски рад. |
||||
Литература:
Помоћна литература
|
||||
Број часова активне наставе (недељно): | Предавања: 2 | Теоријске вежбе: 1 | Лабораторијске вежбе: 0 | Студ. истраж. рад: 0 |
Методе извођења наставе: Предавања и теоријске вежбе. |
||||
Оцена знања (укупно 100 поена) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Предавања: | 5 | Усмени испит: | 60 | |
Теоријске вежбе: | 10 | |||
Семинарски радови: | 20 | |||
Домаћи задаци: | 5 |