|
|
|
|
|
Студијски програм: Програм образовања у областима психолошких, педагошких и методичких дисциплина за формирање компетенција наставника хемије |
Назив предмета: Психологија |
Шифра: 042F2 |
Наставник: др Невена М. Буђевац |
Статус предмета: обавезни |
Број ЕСПБ: 6 |
Услов: нема |
Циљ предмета:
Оспособити студенте да разумеју природу и сложеност процеса развоја и учења, као и сложен однос међу њима, те да наставу конципирају у складу са тим знањима. |
Исходи предмета:
- Објашњава типичне карактеристике развоја деце школског узраста и наводи њихове импликације за наставу.
- Препознаје сложеност фактора који обликују развој.
- Аргументовано заступа значај подстицања целовитог развоја детета.
- Објашњава природу процеса учења/подучавања и однос између развоја и учења.
- Ослањајући се на емпиријске налазе, говори о улози коју школовање и наставници могу имати у развоју и учењу ученика.
- Уочава индивидуалне разлике међу ученицима и осмишљава подстицајну средину за учење и развој свих ученика.
- Препознаје психолошке потебе ученика и начине њиховог задовољавања у настави.
- Разуме значај креирања повољне психосоцијалне климе у разреду и стратегије њеног изграђивања.
- Разуме улогу мотавационих процеса у учењу и како да подстиче унутрађњу мотивацију за учење.
|
Садржај предмета:
Теоријска настава
– Предавања
- Фактори развоја.
- Однос развоја и учења.
- Когнитивни развој.
- Социјални и емоционални развој.
- Интелигенција.
- Психолошка сазнања о учењу.
- Мотивација.
- Психолошке и образовне потребе ученика.
- Индивидуалне разлике између ученика у образовном окружењу.
- Улога школе и наставника у развоју и учењу ученика.
- Психосоцијална клима у разреду.
– Теоријске вежбе
- Уочавање развојних карактеристика ученика и осмишљавање наставе у складу са њима.
- Препознавање индидуалних разлика међу ученицима и индивидуализација наставе.
- Примена различитих механизама учења у учионици.
- Технике мотивисања ученика.
- Препознавање психолошких и образовних потреба ученика и њихово задовољавање.
- Уважавање индивидуалних разлика између ученика у образовном окружењу.
- Психосоцијална клима у разреду.
|
Литература:
- В. Визек Видовић, М. Ријавец, В. Влаховић-Штетић, Д. Миљковић: Психологија образовања, Klett, Београд, 2014.
- А. Пешикан: Учење у образовном контексту (Основе психологије учења/наставе), Службени гласник, Београд, 2020.
|
Број часова активне наставе (недељно): |
Предавања: 4 |
Теоријске вежбе: 2 |
Лабораторијске вежбе: 0 |
Студ. истраж. рад: 0 |
Методе извођења наставе:
Предавања, теоријске вежбе. |
Оцена знања (укупно 100 поена) |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
Предавања: |
10 |
Писмени испит: |
50 |
Теоријске вежбе: |
10 |
|
|
Семинарски радови: |
30 |
|
|