Стандард 13: Улога студената у самовредновању и провери квалитета

Високошколске установе обезбеђују значајну улогу студената у процесу обезбеђења квалитета и то кроз рад студентских организација и студентских представника у телима високошколске установе као и кроз анкетирање студената о квалитету високошколске установе.

Хемијски факултет у процесу обезбеђења квалитета узима у обзир и ставове студената. У раду комисије за обезбеђење квалитета ставове студената заступају три представника изабраних из чланова студентског парламента (Прилог 13.1).

Поред тога, Факултет узима у обзир мишљење и ставове студената о стратегији, стандардима, поступцима и документима којима се обезбеђује квалитет високошколске установе, а кроз рад Студентског парламента Хемијског факултета студенти остварују своја права и штите своје интересе на Факултету.

У складу са Законом о високом образовању студенти учествују у раду Наставно-научног већа (Прилог 13.2) и преко својих представника у раду Савета факултета (Прилог 13.3).

Такође, на захтев студената оформљена је Комисија за праћење и унапређење наставе у којој студенти равноправно учествују.

Осим тога, студенти су у потпуности укључени у процес самовредновања Факултета преко представника Студентског парламента у Комисији за самовредновање (Прилог 13.4 и Прилог 13.5).

Студенти учествују у раду и других комисија, које се односе на квалитет Факултета (Прилог 13.6 и Прилог 13.7).

Хемијски факултет кроз рад Комисије за обезбеђење и унапређење квалитета, Комисије за праћење и унапређење квалитета наставе и Комисије за самовредновање, анкетира студенте по питањима квалитета периодично, а на крају сваког семестра се спроводи анкета о ставовима о наставницима и сарадницима у настави. Анкете су доступне у електронском облику, у оквиру Система за електронску евиденцију науке и наставе (акроним СЕЛЕН). Резултати и извештаји анкетних упитника који проистичу из рада ове три комисије су дати у оквиру Прилога 3.3 уз Стандард 3 овог извештаја и доступни су јавности.

Студенти су равноправни чланови Комисије за праћење и унапређење наставе, а поред тога, преко Студентског парламента и студента продекана редовно упућују примедбе и предлоге за решавање спорних питања која се тичу студирања на Хемијском факултету.

SWOT анализа

Предности:

Активно учешће студената у телима за обезбеђење квалитета преко представника Студентског парламента у Комисији за праћење и унапређење наставе, Комисији за самовредновање, те Савету факултета. +++

Редовним анкетирањем студената о питањима из свих области у процесу самовредновања добија се повратна информација о квалитету наставе, сарадника и наставника, опремљености, као и генерална, свеукупна оцена Хемијског факултета. +++

Слабости: Један део студената није заинтересован за попуњавање анкетних упитника који су значајни за самовредновање. +++
Могућности:

Едукација студената о значају анкета. +++

Подстицање наставника и сарадника у настави да размотре примедбе студената. ++

Повећање видљивости резултата анкетирања. ++

Континуирано унапређење и одржавање контаката са бившим студентима који су нашли запослење, а који би указали на најзначајније квалитете или мане Хемијског факултета. ++

Опасности: Све слабости, уколико се не отклоне, постају опасности. +++

Процена испуњености Стандарда 13 и предлог корективних мера

Хемијски факултет испуњава стандард 13.

Студенти се активно ангажују у раду Комисије за обезбеђење квалитета и конструктивним дискусијама и предлозима доприносе унапређењу квалитета студирања. Планиране мере су:

  1. Едукација студената о значају анкета и мишљења студената о студирању на Хемијском факултету. Тиме ће студенти имати бољу слику о Хемијском факултету.
  2. Унапређење сарадње са Студентским парламентом који има непосредан контакт са студентима, односно, увид у ставове студената који се тичу квалитета Хемијског факултета.

Прилози - документација која потврђује учешће студената у самовредновању и провери квалитета: