Студијски програм: Хемија
Врста и ниво студија: докторске академске студије
Назив предмета: Педагошка психологија Шифра: 673H1
Наставник: др Ана Ж. Пешикан
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 8
Услов: Нема услова.

Циљ предмета:

Основни циљ овог предмета јесте да се докторанти оспособе да разумеју природу процеса учења и наставе и да буду оспособљени да компетентно раде на обезбеђивању квалитета процеса учења и наставе у образовном контексту.

Исход предмета:

Да знају и разумеју која је њихова улога у обезбеђивању квалитета процеса школског учења/наставе; да знају и разумеју специфичности школског учења/наставе; да умеју да компетентно конципирају и реализују мере које би допринеле обезбеђивању квалитета процеса учења/наставе у конкретном образовном контексту; да ефикасно сарађују са другим партнерима на обезбеђивању квалитета процеса учења/наставе; да буду компетентни носиоци новина у обезбеђивању квалитета процеса учења/наставе.

Садржај предмета:

Теоријска настава

  • Основе психологије учења.
  • Кључне психолошке претпоставке процеса квалитетног учења/наставе.
  • Специфичности школског учења и наставе.
  • Различити модели школског учења и наставе.
  • Технике праћења и процене квалитета процеса учења/наставе.
  • Рад на оцени и унапређивању квалитета процеса учења и наставе.

Литература:

  • С. Радоњић: Психологија учења I и II, Завод за удзбенике и наставна средства (одабрана поглавља)
  • Ивић и сар.: Активно учење 2, Институт за психологију, Београд, 2003.
  • А. Пешикан: Настава и развој друштвених појмова код деце, ЗУНС, 2003. (одабрана поглавља)
  • N. M. Lambert & B. L. McCombs (Eds.): How Students Learn - Reforming Schools Through Learner-Centered Education, APA, Washington, 1998.
  • L. C. Moll (Ed.): Vygotsky and Education – Instructional implications and applications of sociohistorical psychology, Cambridge University Press, Cambridge, 1990.
  • J. V. Wertsch (Ed.): Culture, communication and cognition: Vygotskian perspectives, Cambridge: Cambridge University Press, 1995. (odabrani delovi)
  • И. Ивић (1992): Теорије менталног развоја и проблеми исхода образовања, Психологија, 3-4, стр. 7-35.
Број часова активне наставе (недељно): Предавања: 5 Теоријске вежбе: 0 ДОН (лаб. вежбе): 0 Студ. истраж. рад: 0

Методе извођења наставе:

Предавања и разни облици активног/интерактивног учења.

Оцена знања (укупно 100 поена)
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
Предавања: 10 Усмени испит: 60
Семинарски радови: 30