Студијски програм: Хемија
Врста и ниво студија: докторске академске студије
Назив предмета: Развојна психологија Шифра: 672H1
Наставник: др Ана Ж. Пешикан
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 8
Услов: Нема услова.

Циљ предмета:

Да докторанти упознају и разумеју основне карактеристике развоја и социјализације јединке.

Исход предмета:

Оспособљени су да разумеју појам развоја; да разумеју природу развојних феномена; однос појма развој са појмом учење; да познају основне теорије развоја; да познају карактеристике развојних етапа, посебно доба адолесценције; да разумеју појам социјализације; да су у стању да употребе своје знање о развоју особа у решавању наставних и образовних проблема.

Садржај предмета:

Теоријска настава

  • Појам развоја;
  • Однос развоја и учења;
  • Теорије развоја;
  • Фактори развоја;
  • Карактеристике и етапе развоја;
  • Карактеристике интелектуалног развоја;
  • Ппроблеми мерења интелектуалних постигнућа;
  • Појам социјализације.

Литература:

  • И. Ивић: Човек као animal symbolicum, Нолит, Београд, 1987.
  • Шмит: Развој детета биолошки, културолошки и васпитни оквир проучавања, ЗУНС, Бгд, 1999.
  • М. Доналдсон: Ум детета, ЗУНС, Бгд, 1998.
  • Лангер: Теорије психичког развоја, ЗУНС, Бгд, 1981.
  • Вера Смиљанић: Развојна психологија, Друштво психолога, Београд, 1989.
  • Виготски: Мишљење и говор, Нолит, 1977.
  • Когнитивни развој детета, зборник, Друштво психолога, Београд, 1983.
  • Процес социјализације код деце, ЗУНС, Београд, 1990.
  • Социјално понашање ученика, Институт за педагошка истраживања, Београд, 2004.
Број часова активне наставе (недељно): Предавања: 5 Теоријске вежбе: 0 ДОН (лаб. вежбе): 0 Студ. истраж. рад: 0

Методе извођења наставе:

Предавања и разни облици активног/интерактивног учења.

Оцена знања (укупно 100 поена)
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
Предавања: 10 Усмени испит: 60
Семинарски радови: 30