Студијски програм: Хемија
Врста и ниво студија: докторске академске студије
Назив предмета: Методологија педагошког истраживања у настави хемије Шифра: 671H1
Наставник: др Драгица Д. Тривић
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 8
Услов: Нема услова.

Циљ предмета:

Оспособљавање за самостално истраживање педагошких аспеката наставе хемије.

Исход предмета:

  • Овладаност поступцима истраживања педагошких појава (од дефинисања проблема до извођења закључака).
  • Овладаност основним статистичким поступцима у обради резултата истраживања.
  • Овладаност начинима интерпретације статистичкиих података, извођењем закључака и презентирањем резултата истраживања.

Садржај предмета:

Теоријска настава

  • Сазнавање у науци и научно знање.
  • Специфичности истраживања педагошких појава.
  • Типови и врсте истраживања педагошких појава.
  • Избор проблема истраживања (научна и педагошка релевантност).
  • Дефинисање циља и задатака истраживања.
  • Истраживачке хипотезе.
  • Избор метода истраживања (типови и нацрти истраживања).
  • Узорак на којем се врши истраживање (избор и валидност).
  • Инструменти истраживања (конструисање, валидност, поступци прикупљања података, обрада).
  • Статистички поступци у педагошком истраживању (врсте, поузданост, грешке).
  • Интерпретација добијених податка.
  • Извођење закључака на основу података из истраживања.
  • Начини саопштавања истраживачких резултата (писање извештаја о истраживању и саопштавање кључних налаза).
  • Етичка страна научних истраживања.
  • Критеријуми за оцењивање научних пројеката.

Ваннаставне активности

Спровођење пробног истраживања.

Литература:

  1. Louis Cohen, Lawrence Manion, and Keith Morrison: Research methods in education, 6th edition, Routledge, Taylor & Francis Group, London and New York, 2007. ISBN 978-0-415-36878-0
  2. Владимир Мужић: Методологија педагошког истраживања (више поновљених издања), Сарајево, Београд 1973, 1986.

Помоћна литература

  • Чланци из стручних часописа у којима се приказују резултати истраживања педагошких питања везаних за наставу хемије.
  • Извештаји о истраживањима процеса наставе хемије, објављени на Интернету.
Број часова активне наставе (недељно): Предавања: 4 Теоријске вежбе: 0 ДОН (лаб. вежбе): 0 Студ. истраж. рад: 0

Методе извођења наставе:

Предавања.

Оцена знања (укупно 100 поена)
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
Предавања: 10 Усмени испит: 40
Семинарски радови: 20    
Пројекти: 30