Студијски програм: Настава хемије
Врста и ниво студија: интегрисане основне и мастер академске студије
Назив предмета: Информационо-комуникационе технологије Шифра: 661P1
Наставник: др Биљана И. Томашевић
Статус предмета: изборни
Број ЕСПБ: 7
Услов: Нема услова.

Циљ предмета:

Циљ предмета је да се студенти оспособе да примене информационо-комуникационе технологије за реализовање наставе хемије.

Исход предмета:

Студенти ће бити оспособљени да:

  • користе интернет ресурсе релевантне за реализацију наставе хемије и усавршавање наставничких компетенција;
  • припремају одговарајуће дигиталне/мултимедијалне наставне материјале;
  • примењују ИКТ у складу са савременим методама наставе/учења, облицима праћења и вредновања ученичких постигнућа и потребама извођења акционих истраживања;
  • примењујући ИКТ у настави хемије омогућe ученицима формирање дигиталне компетенције као опште међупредметне компетенције.

Садржај предмета:

Теоријска настава

Предавања

Информационо-комуникационе технологије (ИКТ) - значај и примена у образовању, стицању и развоју ученичких дигиталних компетенција, компетенција за професију наставника и компетенција за целоживотно учење.

Интернет ресурси као подршка сталном стручном усавршавању наставника хемије, стручна и научна релевантна периодика.

Различити начини примене образовних технологија у настави хемије (CAI, CAL, CBT, е- learning, LMS).

Примена теорија учења у припреми материјала за учење подржано информационо-комуникационим технологијама.

Примена програмских пакета за реализацију различитих облика и метода наставе/учења.

Прикупљање и обрада резултата формативне и сумативне провере знања, ставова и мишљења ученика у акционим истраживањима применом ИКТ.

Мултимедијални приступ за реализацију проблемског учења и учења путем открића.

Теоријске вежбе

  1. Циљеви, начини и исходи коришћења база података (KoBSON, SCINDEX)
  2. Припрема наставних материјала о структури супстанце (ChemSketch)
  3. Припрема наставних материјала о хемијским реакцијама (ChemSketch)
  4. Критеријуми за избор и припрему садржаја за израду интернет странице (Wix, Weebly)
  5. Израда интернет странице – могућности примене за тимски рад и пројекатску наставу (Wix, Weebly)
  6. Припрема наставних материјала за текст методу (Office)
  7. Припрема наставних материјала за систематизацију и проверу знања (Office)
  8. Дидактичка игра и примена ИКТ у њеној реализацији
  9. Праћење и провера ученичких постигнућа, прикупљање и обрада резултата (Office, SPSS)
  10. Школска евиденција (Office)
  11. Припрема и анализа примене анимација и симулација у настави хемије
  12. Видео снимци у настави хемије
  13. Припрема и анализа наставних презентација са становишта теорије когнитивног оптерећења
  14. Припрема за полагање испита

Литература:

  • Игор Матијашевић: Скрипта за интерну употребу
  • Steve Johnson: Office 2007 на длану, 2007. ISBN: 978-86-7310-408-9

Помоћна литература

  • S. M. Kosslyn (2007), Clear and to the Point: 8 Psychological Principles for Compelling PowerPoint Presentations, New York: Oxford, University Press
  • D. M. Marcovitz (2012), Powerful PowerPoint for Educators: Using Visual Basic for Applications to Make PowerPoint Interactive, Santa Barbara: ABC-CLIO
  • J. Koumi (2006), Designing Video and Multimedia for Open and Flexible Learning, Abingdon: Routledge
  • Научни радови објављени у часописима са SCI листе који се односе на примену ИКТ у настави хемије
Број часова активне наставе (недељно): Предавања: 1 Теоријске вежбе: 5 ДОН (лаб. вежбе): 0 Студ. истраж. рад: 0

Методе извођења наставе:

Предавања и теоријске вежбе, семинарски радови.

Оцена знања (укупно 100 поена)
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
Предавања: 10 Практични испит: 40
Теоријске вежбе: 20    
Семинарски радови: 30